Talán mindenki egyetért velem abban, hogy a Resident Evil 7 első fele maga volt a megtestesült rémálom, melynek láttán még az Amnesia-sorozat felett bábáskodó Frictional Games is elégedetten bólogathatott. A soft rebootként is felfogható epizód leginkább az új perspektíva miatt kerülhetett be a legfélelmetesebb horrorjátékok közé, hiszen a belső nézet a négyzetre emelte a kiszolgáltatottság érzését, a klausztrofóbiások pedig jobban tették, ha messziről elkerülték a Baker család szebb napokat is látott birtokát. A Capcom remekművének második fele ugyan már az akciót helyezte előtérbe (pláne azt követően, hogy lejutottunk a bányába), ám ettől függetlenül tény, hogy a program első néhány órája megszámlálhatatlanul sok hátborzongató pillanattal szolgált – egy picit talán túl sokkal, ha a rendezőt kérdezzük. 

A 2026. február 27-én érkező Resident Evil Requiem útját is egyengető Koshi Nakanishi a Gamescomon beszélt arról (via GamesRadar+), hogy végső soron a hetedik rész parafaktorának köszönhetjük a legújabb felvonás bármikor kiválasztható külső nézetét, mivel szerette volna, ha minél többen bele tudnak kezdeni a paradigmaváltónak ígérkező fejezetbe.

Azért választottam a belső nézetet a Resident Evil 7-hez, hogy átélhetőbb és félelmetesebb legyen az élmény, mint korábban bármikor, a legtöbb újságíró és játékos pedig egyet is értett abban, hogy hihetetlenül ijesztőre sikeredett játék – méghozzá túl ijesztőre” – fogalmazott a rendező. „Úgy vélem, néhányan nem igazán tudtak mit kezdeni [a perspektívával], ezért vagy nem fejezték be a programot, vagy el sem kezdték. Ebből kiindulva szeretném biztosítani, hogy az emberek élvezhessék a mostani a játékot, így ha belső nézetben kezdesz, de úgy érzed, hogy az túl sok, bármikor átválthatsz külső nézetbe, ezzel lejjebb csavarva egy kicsit a horrort” – tette hozzá. Ti melyik nézetben kezdetek bele a (feltehetően) valós személyről mintázott Grace Ashcroft pokoljárásába?

A borítóképek forrása: Capcom