• A Starfieldet eleve úgy tervezték, hogy szinte a végtelenségig játszhassuk
  • Ezt Todd Howard mondta egy interjú során
  • A Bethesda ugyanis azt tapasztalta, hogy a játékosok szerettek elveszni a Skyrim és a Fallout világában
  • Az alkotó úgy véli, hogy a stúdióknak ki kell használniuk az új technológiában rejlő lehetőségeket

Ha valaki játszott már Bethesda címmel, az tudja, hogy a nagy múltú stúdió minden alkotása kimeríti az "időtemető" fogalmát, hiszen tonnányi tartalmat kínálnak, a fejlődési rendszer miatt pedig az újrajátszhatósági faktor is elég magas. A Starfield azonban még a korábbiakhoz képest is emelte a tétet, hiszen a sci-fi RPG cirka 1000 bolygót kínál felfedezésre (a gázóriásokra természetesen nem tudunk leszállni, bár van olyan, akit ez valamiért meglepett), ami még ugyebár gombócból is sok, tehát el lehet képzelni, mennyi tennivaló van a programban. Az már egy másik lapra tartozik, hogy ebből mennyi számít feleslegesnek (én speciel az ötödik planétánál meguntam a scannelősdit), Todd Howard szerint viszont már a kezdetektől fogva az volt a cél, hogy (szinte) végtelen mennyiségű időt tölthessünk a csillagrendszerek közötti utazgatással.

A Game Maker’s Notebook interjújában pedig nemcsak erről, de a modernkori játékok méreteiről is beszélgetett az Insomniac Games vezérigazgatójával, Ted Price-szal. "A Starfield egy olyan játék, amit szándékosan úgy terveztünk, hogy a lehető legtovább tartson a végére érni" – mondta Howard. "Az egyik dolog, amit megtanultunk a korábbi alkotásainkból, például a Skyrimből és a Falloutból, hogy az emberek nagyon szeretnek elveszni ezekben a világokban. Mindezt úgy értük el, hogy az természetesnek hasson, ezt pedig jól tudják azok, akik már letudták a főküldetést." A fejlesztő ezalatt természetesen a New Game Plus rendszerére utalt, ami rengeteg dicséretet kapott a kreatív megoldásai és az egyedisége miatt. Howard ezután kitért arra is, hogy a fejlesztőknek minden esetben ki kell használniuk az új hardverekben rejlő lehetőségeket, hiszen ezáltal lehet csak még nagyobb léptékekben gondolkodni. Nem véletlenül kerültek tehát a Starfieldbe a végtelen mennyiségű missziót kínáló terminálok és a folyton segítségre szoruló NPC-k, hiszen így lényegében garantált, hogy aki akarja, az az idők végezetéig bányászhat vagy vadászhat a kalózokra.