• A Starfieldben nem újdonság, hogy valaki túl sok tárgyat cipel
  • Ez lényegében minden Bethesda-játékban létező jelenség
  • Ám Todd Howard természetesen tudja a megoldást
  • Szerinte nem muszáj minden szemetet felszednünk

Sok játékban van limit azzal kapcsolatban, hogy mennyi tárgyat és felszerelést tudunk magunkkal cipelni a kaland során, ám a legtöbben mégis a Bethesda alkotásaihoz kötik ezt a mechanikát, ami nem csoda, hiszen ki ne látta volna már ezerszer az ehhez kapcsolódó figyelmeztetést. Nincs ez másként a Starfield esetében sem, amelyben szintén meg van szabva, hogy mennyi cucc lehet nálunk (alapjáraton 135 kg, de ez növelhető a Weight Lifting képességgel, valamint egyes páncél módosításokkal), és ha azt túllépjük, akkor bizony úgy fogy az oxigén, mintha nem lenne holnap. Ez leginkább – a saját tapasztalataim alapján legalábbis – akkor szokott probléma lenni, ha bolygókat fedezünk fel, hiszen egy-egy random épület kipucolása, valamint némi bányászás pillanatok alatt megterhelhet minket, és ebben az esetben ugyebár már a gyorsutazás sem lehetséges. Szerencsére itt van nekünk a köpeny nélküli hős, avagy Todd Howard, hogy elmagyarázza, miként kerülhetjük el az ilyen szituációkat.

A közismert fejlesztő a  The AIAS Game Maker’s Notebook Podcast során árulta el a nagy titkot (20:18-tól kezdődik az ehhez kapcsolódó rész), ami persze teljesen evidensnek mondható: "Ez a téma valamiért mindig előkerül, ha kiadunk egy új játékot. Az emberek felveszik az összes létező cuccot, ami miatt szinte azonnal átlépik a limitet. Szeretném tehát kihangsúlyozni, hogy nem, nem kellenek a tálcák és a ceruzák, viszont szeretjük, hogy fel lehet szedni őket". A recept tehát végtelenül egyszerű: nem muszáj a tárgylistába pakolni mindent, ami mozdítható, így pedig elkerülhető a túlterheltség. Legalábbis Howard szerint, mert én például tényleg csak a valóban értékes dolgokat szoktam felszedni, és így is annyiszor jön szembe az "encumbered" szó, hogy lassan állandó társammá válik.