Ha valaki nyitott szemmel járja a világot, az láthatja, hogy a filmek és sorozatok után a videojátékok világában is egyre nagyobb szerepet kap a DEI (sokszínűség, egyenlőség, befogadás), ám hiába a kiadók és a fejlesztők ez irányú törekvése, az emberek többsége jól láthatóan nem kér az erőltetett reprezentációból és a társadalmi üzenetekből. Az új irány élharcosának tekinthető Sweet Baby Inc. által támogatott játékok többsége eléggé elhasalt az elmúlt időszakban (lásd: Suicide Squad: Kill the Justice League vagy az Unknown 9: Awakening), a vállalat vezérigazgatója egy nemrégiben készült podcast-adásban utalt arra, hogy ha az emberek a woke ellen küzdenek, akkor valójában az innováció és a fejlődés ellen küzdenek.

gabpgkgayaaoguo.jpg

Az ITT meghallgatható adásban Kim Belair megerősítette, hogy vállalata részt vett olyan mega-projektekben, mint a Marvel’s Spider-Man 2 és az Alan Wake 2, továbbá elárulta, hogy a Sweet Baby Inc. közvetlenül részt vett a játékok narratívájának kidolgozásában. Szerinte akik a játékokba került woke-tartalmakat kritizálják, valójában a progresszivitást kritizálják, mivel ez gátolja a fejlődést és hosszabb távon nem vezet semmi jóra. „Azok, akik azt hiszik, hogy ellenzik a (játékokban megjelenő) woke-ot vagy ilyesmit, általában a haladást ellenzik.” – mondta Belair. Hozzátette, hogy a kreatív döntések olyanok, mint egy csatatér, ahol vannak győzelmek és vereségek. Ragaszkodott ahhoz, hogy a legjobb tudásuk szerint végezték a munkájukat és nem foglalkoznak a negatív visszajelzésekkel sem, dacára annak, hogy a DEI-tartalmakat több játékos kritizálta – például a Spider-Man 2 LMBTQ-zászlójából is felháborodás volt.

Borítókép forrása: GameIndustry