Jeff Steefel, a Lord of the Rings: Online fejlesztési főnöke a videogaming247 portálnak elárulta, jövő év elején konzolos MMOG termékeket (igen többes számban!) fognak bejelenteni. Egyelőre a fejlesztés korai fázisában vannak, a hardvergyártókkal egyeztetnek, „merre tartanak az online térben, ahol összekapcsolódik a konzol és az internet”. Mint elmondta, úttörő munkát végeznek, hiszen még soha senki nem állt neki, hogy összehozza a fogyasztói üzleti modellt, a kiadási modellt, a fejlesztőket és a hardvergyártókat. Sajnos többet nem árult el, és nem is kommentálta azt a felvetést, hogy egy konzolos LotRO, D&D Online, vagy, amit szintén sokan pletykálnak, egy Harry Potter cím lenne a projekt.

Ezt Adam Mersky, a cég kommunikációs igazgatója sem árulta el a Kotaku portálnak, csak annyit: az év eleje óta 60 embert vettek fel, és még több mint 40 állás vár betöltésre a projektnél, amit a Time Warner finanszíroz – a médiabirodalom, amely júniusban 40 millió dollárt pumpált a Turbine-ba, hogy belépjen az MMOG-szegmensbe, és amelynek hatalmas terjesztőhálózata gyümölcsöző lehet a srácok számára. Ráadásul a tetemes összeg másik gazdája a GGV Capital, amelynek ázsiai kapcsolatai a fontosak: Koreában most fejezték be a LotRO zárt bétáját, Kínában év végén, vagy jövő év elején indul a játék ottani verziója.

Mersky annyit azonban elárult, hogy a Dungeons & Dragons Online jelenleg figyelmük középpontjában áll, hiszen a két éves MMORPG még él, és az év végére tervezett update-től, illetve annak fogadtatásától sok minden függ – például akár egy konzolos port is. Elmondása szerint az Atari teljes fordulatot tett az ügyben, felvett egy csomó tehetséges embert a projekthez, akikkel aktívan tárgyalnak, hogy helyes irányba tereljék a játékot; jövő nyárra például DirectX 10 támogatást kap a sárkányos cím.

Természetesen a Turbine jelenlegi fő csapása azért a LotRO, hiszen november 18-án érkezik a Mines of Moria kiegészítés. Ezután júliusban várható egy nagyobb „book update”, mely lezárja az első kötetet (Volume 1), és kikövezi az újabb expanzió útját – a srácok ugyanis ezentúl minden évben kiadnak egy új, teljes kiegészítőt. Hogy meddig? Nos, 2012-ig bírják a jogokat, ám opcióval, hogy siker esetén ezt 2017-ig meghosszabbíthatják.

Még valami: az említett befektetést technológiai fejlesztésre is költik; ismert hiba a kliensalapú megoldásoknál, hogy egy új játékosnak, aki feltelepít egy ilyen címet, rengeteget kell hesszelnie, mire a cucc letölti az összes foltot és minden egyebet a gépére – ezt szeretnék egy új okossággal kiküszöbölni. Sőt, egy másik kísérletük is zajlik: a felhasználók által készített tartalmak becsempészése a játékokba, tehát annak kivitelezése, hogy ki-ki létrehozhasson saját világot, játékkörnyezetet, és azt feltöltse, egyfajta önfejlődő univerzumot létrehozva így. Persze mindezek még nagyon kezdeti fázisban vannak – de hogy tele vannak tervekkel és ötletekkel a westwoodi urak, az jól látszik.