• Nem igazán felelt meg az elvárásoknak a Suicide Squad: Kill the Justice Leauge
  • A Warner Bros. Games azonban továbbra is a live service címekben látja a jövőt
  • J.B. Perrette szerint nem lehet minden AAA cím annyira sikeres, mint a Hogwarts Legacy
  • Éppen ezért a mobilos és a free to play játékokra is nagy hangsúlyt fognak fektetni

Az elmúlt néhány év során több nagy kiadó és stúdió is rájöhetett arra, hogy egy hosszú távra tervezett live service alkotás nem feltétlenül jelent életbiztosítást a jövőre nézve. Óriásit zakózott például a looter-shooterek ligájában induló, végül szinte minden szempontból (szó se róla, a harcrendszer azért jó volt) csalódást okozó Anthem, amit végül teljesen el is engedett az EA, dacára annak, hogy tervben volt a program teljes átszabása. A Crystal Dynamics fejlesztésében készült Marvel's Avengers sem járt sokkal jobban, mert bár tovább tudott a felszínen maradni, mint a BioWare kooperatív lövöldéje, mostanra a Bosszúállók csapata is eltűnt a ködben. És akkor meg is érkeztünk 2024 elejéhez, amely ugyancsak kitermelt magából két olyan alkotást, amin ott fityeg az "élő szolgáltatás" címke, és nagyon úgy fest, hogy előbb vagy utóbb mindkettő a kispadra kényszerül. Az egyik természetesen a Ubisoft AAAA-ként jellemzett kalózos próbálkozása, a csaknem minden várakozást alulmúló Skull and Bones, a másik pedig az Arkham-trilógiát is jegyző Rocksteady Studios legújabb DC projektje, a Suicide Squad: Kill the Justice League. Az agymosott Igazság Ligájának levadászását a középpontba állító akciójátékot mostanra a szintén nagy csalódásnak bizonyult Gotham Knights is képes volt megszorongatni egyidejű játékosszám terén (legalábbis Steamen), a Warner Bros. Games azonban jól láthatóan nem adta fel a live service törekvéseit, mivel a cég a jövőben is ezt, valamint a mobilos piacot igyekszik meghódítani.

Legalábbis a Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, J.B. Perrette szerint, aki a legutóbbi Morgan Stanley esemény során beszélt arról, hogy nem minden egyjátékos AAA kaland lehet akkora siker, mint a tavalyi évet (pénzügyi szempontból) letaroló Hogwarts Legacy. A CEO emellett azt is elismerte, hogy a Suicide Squad valóban nem vett olyan erős rajtot, mint azt remélték, a jövőben pedig igyekeznek nyitni a free to play címek felé (mind mobilos, mind pedig multiplatform fronton), méghozzá a négy legnagyobb franchise-ukra (Mortal Kombat, DC, Harry Potter és Game of Thrones) támaszkodva. Perrette úgy véli, hogy ez a törekvés csak valamikor 2025-2027 között fogja meghozni a gyümölcseit, de már ebben az évben készülnek néhány ingyenesen játszható mobilos címmel. Emellett pedig a live service vonalat sem engedik el, sőt, még több erőfeszítést várhatunk ezen a téren. "Ahelyett, hogy csak egy egyszeri kalandnak minősülő játékot dobnánk piacra, arra kell törekednünk, hogy fejlesszünk egy olyan, mondjuk a Hogwarts Legacy vagy a Harry Potter köré épülő programot, ami az élő szolgáltatás kategóriában indul, és amelyben az emberek folyamatosan élhetik az életüket, dolgozhatnak, építkezhetnek, szórakozhatnak" – mondta a vezető. Ebből talán már világosan látszik, hogy bukás ide vagy oda, a Warner Bros. a jövőben is inkább a folyamatosan frissülő, vélhetően mikrotranzakciókkal dúsított programokra helyezi a hangsúlyt a Hogwarts Legacyhez (melynek amúgy elvileg már készül a folytatása) hasonló egyjátékos élmények helyett – meglátjuk, végül hova vezet a cég stratégiája.