Az Activision is rájött, hogy hülyeség két egyforma Call of Duty-t kiadni egymás után

Úgy néz ki, hogy az Activision is ráébredt, hogy még a Call of Duty játékosai is igényelnek egy kevés változatosságot.

Végre az Activision is rájött, hogy nincs sok értelme egymás után kétszer kiadni a Call of Duty nagy alszériáihoz tartozó, egymással megegyező újabb epizódokat. Legalábbis ez derült ki a Call of Duty Blog legújabb közleményéből, miután a Modern Warfare és a Black Ops szériák egymást követő évekre időzített folytatásai látványosan földbe álltak a kritikák és az eladások frontján is.

A Call of Duty csapata nyíltan közölte a játékosokkal, hogy a jövőben nem lesznek egymást követve duplázó Modern Warfare- vagy Black Ops-epizódok, mert minden évben "egyedi élményt" akarnak adni, és végre nem az apró, inkrementális toldozgatás-foldozgatás lesz a fő irány. A döntés mögött nagyon is kézzelfogható ok áll: az egymást követő Modern Warfare 2 és 3, majd a Black Ops 6 és 7 párosok fogadtatása egyre gyengébb lett, a legutóbbi Black Ops-rész pedig a láthatóan az Activision számára is aggasztó teljesítményt hozott, ami már bőven elég volt ahhoz, hogy átírják az éves CoD-terv füzetét.​

Fontos ugyanakkor hozzátenni, hogy a változás egyáltalán nem azt jelenti, hogy pihenőre vonul a széria, hogy akár ritkább megjelenésekre számíthatnánk – pedig lássuk be, ez sem lenne rossz ötlet, legalábbis kreatív szempontból! A kiadó az éves megjelenési ciklust továbbra is tartja, csak éppen nem ugyanazt a két brandet fogják zsinórban egymás után dobálni. Ez egyrészt jó hír lehet azoknak, akik már a menütől is déja vu-t kaptak, másrészt azonban a labda most igazán a fejlesztők térfelén pattog, hiszen amellett, hogy nagyobb figyelem kerülhet a két nagy széria különálló epizódjaira, az általában a Sledgehammer által vezényelt "nem Modern Warfare, nem Black Ops" években tényleg valami frissebb, bátrabb irányt kell mutatniuk, ha azt szeretnék, hogy a Call of Duty újra több legyen egy kötelező őszi iparági pipánál.

A kiadó kommunikációja arról szól, hogy a jövőben a hangsúly a valódi innováción és a hosszú távú támogatáson lesz. Az utóbbira remek példát mutat egyébként a Black Ops 7 is, hiszen tartalmi bővítésekből már az első szezonban sincs hiány, de hogy a többi a gyakorlatban mennyire lesz több puszta marketingbeszédnél, az majd a következő évek epizódjainál derül ki igazán.

Borítókép forrása: Activision