• Nem fejleszt több játékot a Daedalic Entertainment
  • A jövőben már csak kiadással fog foglalkozni a csapat
  • Ami értelemszerűen leépítésekkel is jár
  • A döntés nem meglepő módon a The Lord of the Rings: Gollum miatt történt

Hiába a megannyi sötét felleg és baljós előjel, azért voltak olyanok, akik bíztak abban, hogy jó (vagy legalábbis emészthető) játék lesz A Gyűrűk Ura univerzumának egyik legkevésbé kedvelt karakterére építő The Lord of the Rings: Gollum. Nos, az optimisták sajnos hamar belátták, hogy jobb lett volna inkább a másik táborhoz igazolni, a számtalanszor elhalasztott lopakodós cím ugyanis nem csupán félkész állapotban jelent meg, de emellett játékmenet és dizájn szempontjából is évtizedes lemaradásban volt a zsáner többi képviselőjéhez képest, amin már egyetlen javítás sem tudna segíteni. Ettől függetlenül a fejlesztők igyekeztek menteni a menthetőt különböző tapaszok formájában, sőt, állítólag még egy új játék munkálataiba is belekezdtek, ebből azonban már nem lesz semmi, a Daedalic Entertainment ugyanis bezárja kapuit.

Pontosabban a cég játékfejlesztő ága húzza le a rolót, erről a német Games Wirtschaft számolt be nemrég. A stúdiónak messze a Gollum volt az eddigi legnagyobb vállalkozása (méreteket és büdzsét tekintve egyaránt), előtte leginkább point & click kalandjátékokkal (melyek zöme egyébként egészen jól sikerült) örvendeztették meg a műfaj rajongóit. Úgy fest viszont, hogy most már a kaptafához sem térnek vissza, és inkább csak kiadóként működnek tovább. Ez értelemszerűen azt jelenti, hogy a másik, állítólag a varázslókra épülő A Gyűrűk Ura-játék is ment a levesbe – körülbelül 25 fejlesztővel együtt. És ha mindez nem lenne elég, a német gazdasági minisztériumtól kapott 2 millió eurót is vissza kell majd fizetnie a cégnek (egy részét legalábbis biztosan). Ez az eset is jól példázza, hogy nem minden esetben éri meg kockáztatni, pláne, hogy Gollam kalandján már a kezdetektől fogva látszott: kudarcra van ítélve.