Az Assassin’s Creed III már három éve készül, s nem véletlenül, hiszen a számozott folytatásban egy új főszereplő, egy új helyszín és egy teljesen új, modernebb korszak kapott helyet. Ezek a változtatások arra kényszerítették a fejlesztőket, hogy új játékmechanizmusokat találjanak ki, ezek megvalósításához pedig egy új motor kellett -- itt jön képbe az AnvilNext.

A korábbi technológiájukra alapozó AnvilNexttel a Ubisoft emberei az évszakokkal együtt változó mesés világot tudtak megteremteni, részletes animációkat megjeleníteni, s egyszerre akár kétezer, egymással harcoló karaktert megmozgatni.

A videóban eldicsekednek azzal, hogy csak Connor 1000 új mozdulatot kapott, amivel „az eddigi legrészletesebben kidolgozott, külső nézetből mutatott karakter lett.” Hősünk mozgáskultúrája a tereptárgyak megmászása mellett egyedi, kétfegyveres harcstílusában is megvillan majd. A képsorokat magyar felirattal is elláttuk.