• Ray Tracing nélkül jelent meg a PC-s Atomic Heart
  • Holott a fejlesztők többször is ezzel promózták a játékot
  • A funkció viszont csak később érkezik

A mai napon végre megjelent a többször is elhalasztott, állítólag elég nehéz körülmények között készült Atomic Heart, így most már bárki megnézheti, hogy sikerült-e betartani a hangzatos ígéreteket. A Mundfish alternatív Szovjetuniót bemutató szürreális FPS-e már a bejelentés pillanatában felhívta magára a figyelmet – nem csupán a Bioshockra hajazó játékmenetével, de az Unreal Engine segítségével életre keltett fantasztikus látványvilágával is. Ennek egyik sarokköve az RTX volt, melynek képességeit több ízben is promózták az alkotók, ezért magától értetődőnek vettük, hogy az Nvidia technológiája a kezdetektől fogva elérhető lesz a program PC-s verziójában.

Nos, nem így lett, hiába ugyanis a sugárkövetést demonstráló látványos előzetesek, a funkció egyelőre nincs benne a játékban. A Rock Paper Shotgun szerkesztői megkérdezték a dologról a készítőket is, akik elmondták, hogy csak később fog megérkezni a sokak által várt opció, így aki maximális beállítások mellett szeretné felfedezni a gyilkos robotokkal gazdagon megszórt kutatóintézetet, annak még várnia kell egy keveset. Persze az Atomic Heart ray tracing nélkül is káprázatosan fest (mind művészi, mind technológiai oldalról), szóval az élvezeti értéken ez vajmi keveset ront, mindenesetre fura, hogy már két évvel ezelőtt (lásd a fenti videót) bemutatták a funkciót, mégsem sikerült belerakni a megjelenésre.