„Ez egy olyan IP, amit az idők végezetéig elhúzhatnak, nemde? Mindez annak köszönhető, hogy az összes játéknak új főszereplője van, ráadásul a helyszín és a korszak is változik” – fogalmazott Hutchinson, aki egyébként egyetért abban hogy túl hosszú lett az Assassin's Creed 3 nyitánya. A rendező később hozzátette, hogy nem igazán létezik még egy olyan franchise, amely fogta magát, és műfajt váltott (itt ugye az Origins-től kezdődő akció-RPG vonalra gondolt a művész), az pedig mindenképp kalapemelést érdemel, hogy a Ubisoft ekkora kockázatot vállalt. Ha engem kérdeztek, szerintem azért nem kellene a végtelenségig húzni az Assassin's Creed-et, mindenesetre tény, hogy akad még néhány érdekes korszak és téma, szóval nem valószínű, hogy a közeljövőben el kell búcsúznunk a sorozattól.

A borítóképek forrása: Ubisoft, Windows Central

Vannak olyan franchise-ok, amiket kis túlzással a végtelenségig nyújthatnak a fejlesztők, ám ezek többnyire nem rendelkeznek összefüggő történettel, lásd sportjátékok vagy autós címek. Amennyiben van egy központi téma (például valós vagy fiktív háborúk), már némiképp nehezebb a helyzet, nem véletlen, hogy a Call of Duty-sorozat bizonyos epizódjai a fan fiction kategóriát súrolják, és már arra is rákényszerült az Activision, hogy visszakanyarodjon egy lezártnak tekinthett ághoz (Modern Warfare). A 2007-ben indult Assassin's Creed-széria valahol a két véglet között helyezkedik el, mert bár igaz, hogy létezik egy átívelő sztoriszál (ami viszont tényleg fan fictionné silányodott az elmúlt években), ugyanakkor olyan sok fontos korszak és helyszín van az emberiség történelmében, hogy a Ubisoft és a Tencent leányvállalata, a Vantage Studios még évekig, évtizedekig nem fog kifogyni a lehetőségekből. Az Assassin's Creed 3 rendezője is hasonlóképpen vélekedik, Alex Hutchinson ugyanis az FRVR-nek adott interjúban beszélt arról, hogy lényegében örökké tarthat az asszaszinok és a templomosok küzdelme.