Az E3 nagy meglepetése volt, hogy a korábbi hírekkel ellentétben mégis kaptunk egy előzetest a régóta formálódó Beyond Good and Evil 2-ről. Sőt, azóta rengeteg információ érkezik az egyedi és ambiciózus programról. Kiderült az is, hogy megtervezhetjük és a saját ízlésünk szerint alakíthatjuk majd a karakterünket. Az is kiderült, hogy valami olyasmin is dolgoznak, ami a BioWare csapatának sajnos nem sikerült.

A játék során meglátogatható csillagrendszerek procedurálisan lesznek létrehozva, így minden bolygó egyediségéről a véletlenszerűség fog gondoskodni. Ráadásul a Ubisoft erre a célra létrehozott technológiája lehetővé teszi, hogy 100%-ig bejárható, felfedezhető bolygókkal találkozhassunk majd a játékban. Továbbá mindegyik világ élő, folyamatosan változó helyszín lesz. Nem kell egyhelyben ácsorgó NPC-kre számítani majd.

Az idő múlása mindere hatással lesz, maguk a fejlesztők sem tudják kiszámítani, hogy mi zajlik épp egy adott bolygón/városban, minden és mindenki mozgásban van. Akár városok jöhetnek létre, vagy pusztulhatnak el teljesen váratlanul. A felfedezés fontos eleme lesz a játéknak, de attól még klasszikus kalandjáték marad. Viszont többféle módon oldhatjuk majd meg a problémákat, ilyen téren is nagy lesz a játékos kezébe adott szabadság.

Sokszor választhatunk majd, hogy melyik teendő a fontosabb számunkra, a sorrend nem fogja megkötni a kezünket. Az első rész rajongóit pedig megnyugtatták a fejlesztők: az eredeti Beyond Good and Evil DNS benne lesz a játékban. Bár jóval az első rész előtt fog játszódni a cselekmény, de az eredeti játék karaktereiről így is sok dolgot megtudhatunk majd a játékból. Az eredeti szereplők, vagy legalábbis az őseik a játék és a világ részei lesznek.