Black Ops II: A Treyarch szerint fontos a játékosok szabadsága
A fejlesztők fontosnak tartják a többjátékos mód szabadságfaktorát, lejárt a "megkötött szabályok" kora. A Treyarch szerint a rajongók is ezt akarják, a játék Jay Puryear márkamenedzser szívesen filozofál a témáról. <br />
"Végignéztük az összes eddigi Call of Duty multit és azt láttuk, hogy mindenhol egy bizonyos megközelítést alkalmaztunk. Például volt egy elsődleges és egy másodlagos fegyver. Miért? Úgy értem, egy interaktív szórakozási formán dolgozunk, és mégis csak egy táblás társasjátékra futotta tőlünk."
Jay szerint az új rendszer hagyja kibontakozni a játékosokat, mindenki olyan osztályt építhet magának, amilyenben jól érzi magát. A zárt rendszerrel szerelt multi immár a múlt, a jövőben a minél könnyebb testre szabhatóság lesz a cél. Érdekes ilyesmiket hallani pont egy CoD-os fejlesztő szájából, de el kell ismerni, hogy a Black Ops II egyáltalán nem tűnik rossznak.