Az úgynevezett „crunch” a játékiparban azt az időszakot jelenti, amikor a fejlesztők a projekt határidejének betartása érdekében intenzív túlórázásra kényszerülnek, gyakran napi 10–16 órát dolgozva, hétvégéken is, akár hetekig vagy hónapokig. Ilyenkor a cél a játék befejezése, a hibák kijavítása vagy a teljesítmény optimalizálása a megjelenés előtt. Bár a crunch rövid távon segíthet a határidők teljesítésében, hosszú távon fizikai és mentális kimerültséghez, kiégéshez és munkahelyi elégedetlenséghez vezethet. A Build A Rocket Boy tömeges elbocsátások után jogi eljárással kell, hogy szembesüljön, méghozzá a korábbi fejlesztők részéről. A munkavállalók azt állítják, hogy olyan nehéz, kibírhatatlan körülmények között kellett dolgozniuk, amelyek káros hatással voltak mentális és fizikai egészségükre – emellett élesen bírálják a vezetők MindsEye-jal kapcsolatos döntéseit is.

A Nagy-Britanniai Független Munkavállalók Szakszervezete (IWGB) eljárást indított a Build A Rocket Boy ellen a MindsEye kritikai és kereskedelmi kudarca után állásukat vesztett több mint 250 alkalmazott nevében. 93 munkavállaló nyílt levelet írt, amelyben részletesen leírják, milyen volt a Build A Rocket Boynál dolgozni, és azt állítják, hogy „kihasználtnak és eldobottnak” érzik magukat, elsősorban a vezetőség kiállhatatlan viselkedésmódja miatt. A levelekből kiderül, hogy a vezetőség „úgy döntött, hogy nem vállalnak felelősséget a [MindsEye] kudarcáért”, tehát minden felelősséget a fejlesztőkre toltak. „A Build A Rocket Boy munkavállalói felé az elmúlt tizenkét hónapban nyújtott bánásmód megdöbbentő volt” – mondta Spring McparlinJones, az IWGB Game Workers elnöke. „Az a cég, amelynek éveket, évtizedeket szenteltek az életükből, rendszeresen megalázta, becsapta és manipulálta őket.” A fejlesztők azt állítják, hogy a MindsEye megjelenése előtti hetekben nyolc órával többet kellett dolgozniuk, amiért nem fizetést kaptak, hanem be lett ígérve nekik pár szabadnap – azonban végül ezeket sem kapták meg.

„Még a MindsEye katasztrofális indulása előtt is a munkatársak hónapokig tartó túlterhelésnek voltak kitéve, ami a tipikus, széles körben elterjedt kiégésen túl néhány szörnyű mentális és akár fizikai betegséghez is vezetett” – tette közzé Ben Newbon, a stúdió volt alkalmazottja. "A cég vezetése úgy döntött, hogy nem vállal felelősséget a játék kudarcáért, és helyette szabotőröket okolt, mintha az egyes alkalmazottak vagy online influencerek tehettek volna erről. A vezetőség arroganciája, hogy azt hiszik, büntetlenül cselekedhetnek a fejlesztés és az azt követő létszámleépítések során, arra késztetett engem és sok korábbi és jelenlegi alkalmazottat, hogy kiálljunk magunkért." A Build A Rocket Boy egyelőre nem reagált semmire ebben az ügyben.

Borítókép forrása: PC Gamer