A legérdekesebb játékötletek legtöbbször a független fejlesztőktől jönnek, mégpedig azért, mert szabadon kísérletezhetnek, hiszen nincs mit veszteniük. Ezzel szemben a nagy kiadók alá tartozó, óriási csapattal és szinte kimeríthetetlen költségvetéssel rendelkező stúdiók a jól kitaposott úton maradnak, de ennek is megvan a magyarázata: senki sem akar kockáztatni, hiszen valamiből fizetni kell a számlákat.

A Heavy Rain kitalálója, a Quantic Dream vezetője, David Cage azonban azt szeretné, ha a nagyobb csapatok is mernének kockáztatni, hiszen innovációra szomjazik a játékipar. Elmondása szerint manapság rengeteg hasonló játék van, s szétnézve az E3-n sok lövöldét láthattunk idegenekkel a középpontban, sőt akár azt is hihetnénk, hogy ezeket egy és ugyanaz az ember tervezte, annyira hasonlóak.

Szerinte a hiba abban keresendő, hogy egy bizonyos célközönségre koncentrál az ipar, pedig mindenkit meg lehetne fogni valamivel; nem mindenki kíváncsi még egy lövöldére. A megoldás tehát az lenne, ha a stúdiók vállalnák a kockázatokat.