A rombolható környezet, ha jól van megcsinálva, nagyot dob a játékélményen, hiszen ki ne szeretne falakat ledöntve randalírozni a pályán, s éppen ezért van nagy vonzereje a Battlefield 3-nak is, hiszen a játékmenet szerves részét képezik az amortizálható tereptárgyak, sőt a játék egyik fejlesztője szerint minden játékban kellene, hogy legyen ilyen.

„Mindent figyelembe véve ez a Battlefield egy behemót. Általánosságban elmondható, hogy a Battlefield-sorozat olyat nyújt, amit mások nem tudnak. Izgalmas játékélményt adunk, amihez járművek, csapatjáték és óriási játszóterek csatlakoznak, de ugyanakkor klausztrofóbiás, szűk folyósokon vívott csatákat is kínálunk -- van mit csinálni egy Battlefield-játékban! Úgy gondolom, senki sem tudja felvenni velünk a versenyt, ha a változatosságról van szó, és ezalatt nem csak azt értem, hogy miket nyújtunk, hanem azt is, hogy mi minden történhet meg.

Aztán persze ott van még a dinamikusan rombolható környezet is, amihez hasonlót még nem láttunk más játékban -- bár azt gondolná az ember, hogy volna valaki, aki készen állna versenyezni velünk.” -- Patrick Bach

Bach meglátása szerint a rombolható környezet gyökeresen megváltoztatja a játékosok taktikáját, s így minden programban kellene, hogy legyen ilyen. Továbbá hozzátette azt is, hogy talán azért nem terjedt még el ez, mert az emberek hozzászoktak a statikus környezetekhez, s bele sem gondoltak a változásba. Ne felejtsük el azonban, hogy a Battlefield 3 előtt is volt jó pár olyan játék, amiben rombolhattunk, a DICE tehát nem találta fel a spanyolviaszt, csak éppen jelenleg náluk van a legfejlettebb technológia -- azt pedig már talán nem kell ecsetelni, hogy mennyire nem egyszerű egy jól működő rendszert a rombolás köré építeni, ami alaposan hátráltatja ennek a játékmenet-elemnek a terjedését.