Már megint itt van a szerelem, már megint a bányát upgradelem... szólhatna az A. E. Bizottság örökzöldje, kicsit átfaragva. Igen, mert kedvelem az efféle kicsit megfűszerezett-megcsavart városépítős-stratégiai játékokat. A Nomad Cities-ből a nagyon korai, 0.5-ös változat járt nálam egy gyors betekintésre, és a nyári dögmeleg estéken jól szórakoztam rajta.

Városnézés a magasból

A sztori nem túl komplikált: van egy lebegni képes városmagod, rajta egy főépülettel és néhány dolgozóval, magad körül egy közepesen (vagy éppen a választott nehézségi foktól egészen erősen) barátságtalan környezettel. Mint azt az Airborne Kingdomban már jól meg lehetett tanulni: a város ugyan repülni képes, de csak ha van elég üzemanyag – és nem túl nehéz. Azaz illik gondosan megválogatni, milyen épületet építünk fel az amúgy később, megfelelő szint elérése után bővíthető repülő alapra, és mi az, amit otthagyunk, ha odébblibbenünk. Például a sima feldolgozó üzemeket nyugodtan lehet a város mellé építeni: ha kimerült a kőbánya, a kőfaragó telep is felesleges.

Két dolog fogja – az eddig látott dolgok alapján – igazából bonyolítani a játékot. Az első a szállítmányozás: mindent mindennel össze kell kötni, hiszen így mozognak a nyersanyagok és a fél- vagy teljesen kész cuccok. Később majd lesz futószalag-kiváltó fejlesztés, de az elején karcos a mindenhova betolakodó szalagrengeteg. A másik a barátságtalan, alapvetően lila bogárfélék hordái: közelharcosok, távolból köpködők, van itt minden. Persze vannak kifejezetten védelmi építmények, falak, tornyok, kapuk, de a kezdeti tapasztalatom szerint igen nagy szerepet kap a robotököl, ami ugye vasököl – hiszen mi a kis sárga robotot, legyen a neve Géza, szóval Gézát irányítva tudunk építkezni, harcolni és felderíteni.

Kártevőirtást vállalunk

Merthogy kíváncsinak lenni jó. A felderítéssel nem csupán a kibányászható nyersanyag-csomópontokat lehet és kell is megtalálni, hanem a mindenféle elszórt limlomból, roncsból is lehet ezt-azt kiberhelni. Meg ugye az alap csótánymennyiséget leölni, hogy ne zavarják meg az ellátási láncunkat, s persze csak ellenmentes helyen lehet épületet felhúzni is. Géza emellett szakavatott és atomkemény harcos: van neki távolra ható fegyvere és a már említett vasökle – ezeket, a páncélzattal együtt, fejleszteni is lehet.

Apropó, fejlesztés: van ugye a sztenderd kutatólaboros vonal, itt szépen, faszerkezetben jönnek az egyre jobb technológiák, új cuccok, épületek, miegymás. Meg van egy általános város/infrastruktúra fejlesztési modul, ennek lényegét egyelőre még vizsgálom. Pontokat lehet leosztani a támadó, a védekező, a gyűjtögető és a termelő területekre: ezek felhasználásával lehet új perkeket rányitni a városra, és az adott területet kicsit megturbózni.

Szóval így félig sem készen érdekesnek tűnik, azt hiszem. Nem ez lesz a Civilization 7, de nem is akar az lenni. Inkább egyfajta semi-casual cucc. Komolyabb, mint a kattintgatás, de azért nem az Encyclopedia Britannica a kézikönyv. Meglássuk.