A Microsoft már leleplezte az új, az eddigieknél erősebb konzolját, és már csak idő kérdése, hogy a Sony is megtegye ugyanezt. A PlayStation 4 Neo, hasonlóan a riválishoz, komolyabb hardverrel jelentkezik, ami magasabb felbontású, részletesebb játékokat, illetve jobb teljesítményt hoz, de ami még ennél is fontosabb: a Sony így szeretné elejét venni annak, hogy a játékosok PC-re váltsanak.
Andrew House kertelés nélkül mondta el, hogy a PlayStation 4 Neóval az egyik fő céljuk az, hogy megtartsák a szebb, részletesebb grafikára vágyó tábort, amelyek hajlamosak arra, hogy a konzol természetes, nyolc éves életciklusának már a felénél visszatérjenek a high-end PC-hez. „Itt a kiváló alkalom arra, hogy ezeket a játékosokat magunk mellett tartsuk.”
House is kihangsúlyozta, hogy a Neo nem cseréli le a jelenleg kapható gépet, a kettő egymás mellett fog létezni, és szerinte ez nem jelenti azt, hogy vége a megszokott konzolgeneráció-ciklusnak. „A döntéseink egy részét a tech világban történt változások befolyásolták, valamint a gyorsütemű innováció, amihez a felhasználók hozzászoktak, például az okostelefonok terén. Persze nem azt mondom, hogy 18 hónapos ciklusra akarunk váltani, ezzel ugyanis elveszítenénk a fix platformok által jelentett előnyt, ami lehetővé tette a játékélmény nagy előreugrásait.”
A Dota2 meg az SC2 állítólag egész jók. Még évek múltán is. És miért kell mindent vernie? Nem elég, ha a saját kategóriájában a legjobb?
"Még mindig: Fejlettebb hardver, ugyan az a szoftver - nincs kihasználva, ergo nincs fejlődés!"
És ez valószínűleg a játékosok hibája... Vagy a fejlesztőké, akik képtelenek olyan kódsorokat írni, amiket csak a legerősebb gépek élnek túl.
Ebben nincs semmi ellentmondás.
Ahogy említve lett, a játékok nagy része konzolport. Magyarul, a fejlesztők mindig a pár évvel korábbi hardverre fejlesztenek, majd az arra elkészült terméket kezdik el tuningolgatni. És akár honnan nézzük, ez a tuning ki fog merülni a grafikánál. Az ai-val, a fizikával, a játék motorjával nem csinálnak semmit. A konzol akkor nem lenne visszatartó erő, ha mindent gépre fejlesztenének, a legfrissebb hardverre, majd azt kezdenék el butítani arra a szintre, aminél a jelenlegi konzolgeneráció tart.
A resident evil 4-et ps2-n kezdtem játszani. Amikor beszereztem gépre, nagy meglepetésemre sokkal nehezebb volt a játék. Utánaolvasás után tudtam meg, hogy a re4 ps2-re butítva jött ki, mert a hardvere nem bírt volna kezelni annyi ellenfelet, mint a gamecube. Szóval, a történelemben volt példa butításra is, azonban most már az ellenkezője történik. A butább fogja vissza az okosabbat. Azonban, ha mindent gépre fejlesztenének, akkor a konzol értelmét vesztené.
Amúgy, az hogy nincs fejlődés, az nem igaz. Hasonlítsad össze a GTX 980-at, az 1080-al. Az árkategória ugyan az, csak a kettő között van 2 év. Ha nem látod a fejlődést, akkor nem tudok többet mondani!
Nem használod ki a hardvert (konzol visszatartó erő) ergó nincs fejlődés. Vehetsz új hardvert, de nem kapsz új tekológiát gtx 980, 1080 teljesítmény, felbontás különbség, de írod is! "ugyan az a butított játék." A kérdés még mindig az, megéri-e?
Igen volt: A battlefield 4 last gen portia is durván butított volt...
Még mindig: Fejlettebb hardver, ugyan az a hardver - nincs kihasználva, ergo nincs fejlődés!
Ebben nincs semmi ellentmondás.
Ahogy említve lett, a játékok nagy része konzolport. Magyarul, a fejlesztők mindig a pár évvel korábbi hardverre fejlesztenek, majd az arra elkészült terméket kezdik el tuningolgatni. És akár honnan nézzük, ez a tuning ki fog merülni a grafikánál. Az ai-val, a fizikával, a játék motorjával nem csinálnak semmit. A konzol akkor nem lenne visszatartó erő, ha mindent gépre fejlesztenének, a legfrissebb hardverre, majd azt kezdenék el butítani arra a szintre, aminél a jelenlegi konzolgeneráció tart.
A resident evil 4-et ps2-n kezdtem játszani. Amikor beszereztem gépre, nagy meglepetésemre sokkal nehezebb volt a játék. Utánaolvasás után tudtam meg, hogy a re4 ps2-re butítva jött ki, mert a hardvere nem bírt volna kezelni annyi ellenfelet, mint a gamecube. Szóval, a történelemben volt példa butításra is, azonban most már az ellenkezője történik. A butább fogja vissza az okosabbat. Azonban, ha mindent gépre fejlesztenének, akkor a konzol értelmét vesztené.
Amúgy, az hogy nincs fejlődés, az nem igaz. Hasonlítsad össze a GTX 980-at, az 1080-al. Az árkategória ugyan az, csak a kettő között van 2 év. Ha nem látod a fejlődést, akkor nem tudok többet mondani!
A helyes válasz, nem!
A technika fejlődését mi finanszírozzuk. Ha nem csapnák ki az új hardvereket, megállna a technikai fejlődés.
Arról már nem is beszélve, hogy pont konzolok miatt nincsenek kihasználva az erősebb eszközök.
Egyébként én nem csak a konzolra gondoltam a kaiknázás alatt. Ha magamból indulok ki inkább választanék közép kategóriás gépet, mintsem abszolút high end szintet, ami kvázi 5%-ban erőlködik...
Namur: Mi mást vennék alalpul, elméletben egyet értek veled ez szerintem sincs így jól. De a gyakorlatban más következtetésre jutottam, mert úgy tűnik ez nem mostanában fog változni és akkor max szidhatom az ipart...
A helyes válasz, nem!
A technika fejlődését mi finanszírozzuk. Ha nem csapnák ki az új hardvereket, megállna a technikai fejlődés.
Arról már nem is beszélve, hogy pont konzolok miatt nincsenek kihasználva az erősebb eszközök.
Azt hiszem mostanra kikristályosodni látom a komoly nézeteltérésünk lényegét:
Te (úgy látom) az okozatot veszed alapnak. Hogy a legfejlettebb hardware úgy sincs kihasználva, így bőven elég a néhány évente fejlesztünk rajta.
Ahogy én látom, a gyökérprobléma az, hogy (elsősorban a konzolok miatt) a játékokat lusták skálázni, és megírják egy "alap" specre, ami a konzolos szint (a portolás miatt). Mivel ez komoly lemaradásban van, a PC-k csúcsa dupla hátrányba kerül.
Az hogy ebből mit hoznak ki szerintem lényegtelen. Egy fix specből kihozni a "maxot" (a'la ND) egy dolog.
Életképtelen: gyengébb, drágább és mindenek előtt egy olyan platform ami mesterséges piackorlátozással tudja csak elérni a stabil eladásokat.
Említetted a pc-s exkluzívokat... A legnagyobb különbség, hogy ezek a programok eszköz és irányítás beli problémák miatt nem kerülnek portolásra. Ha (nem tudom ezzel most mi a helyzet / volt -e róla szó) elérjük azt a pontot mikor gond nélkül kezeli a konzol az egér / bill kombót, visszatérhetünk a kérdésre, hogy miért nem éri meg plusz perifériát vetetni ezen játéktípusokhoz a nem célcsoport konzoljátékosokkal... (és itt jegyezném meg, hogy az igazán királyak ezt megoldották, nekem pl eszméletlenül bejön a Diablo 3 PS verziójának irányítása)
Semmi bajom a konzolokkal, nem hasonlítgatom a teljesítményüket a PC-s lehetőségekhez. Abszolút hidegen hagy. Viszont igencsak elkeserítő számomra, hogy azért mert PC-s vagyok konzolon nem elérhető játékok miatt, ezért nem játszhatok olyan címekkel, mint a Bloodborne, vagy a God of War, és még sorolhatnám...
Egy konzolnak nem kell lépést trtania. Mivel az vezeti a piacot ezért az diktálja a fejlődés ütemét. Igazából visszafogja, de ezt hagyjuk is. Az új ps és az xbox megjelenése sem fog változtatni ezen, csak egy szűkebb konzolos réteg igényét (nagyobb felbontás/képfrissítés) fogja kiszolgálni. Amit most látsz ps4/xbox one-on az lesz a követkelő pár évben is, csak állíthatsz magasabb felbontást meg gyorsabb lesz a játék.
Egyetértened meg nem kell, de bunkóznod sem!!!
Az új VGA hiába bika erős, ha nem fogják kihasználni. És nem fogják kihasználni, mert nincs isten hogy eldobják a konzol port lehetőségét azért a fejlődésért és néhány százezer erőművel rendelkező PC-s kedvéért. Mivel nem használják ki, a konzol megúszhatja hogy 4-6 évente frissüljön. Mivel 4-6 évente frissül hatalmas lemaradásba kerül, ami mégjobban visszafogja a portra jelölt játékokat.
Késztermékek... Én (feltehetőleg mérnöki beállítottságom miatt) különösen fájdalmasnak élem meg, hogy "leszögezett motorháztetőjű" autókat és készre szerelt Apple termékeket adnak... Amíg elég ami benne van, amíg megbízol benne, amíg nem értesz hozzá, amíg megelégszel a gyári célokkal, amíg nincs technikai probléma...Addig lehet hogy örülsz neki, elég hogy ezek közül egyik ne stimmeljen és már érezheted mennyire rossz ez a tendencia...
(a fanboynak nevezésed, pedig elsősorban annak szólt, hogy mind az életképtelen "félgenerációt" mind a Sony kirekesztő és hosszú távon fenntarthatatlan üzletpolitikáját szorgalmasan védted, PC-s szemszögből egyik sem éppen rózsás)
RegGeri... Vagy egy szorgalmas troll-t találtunk, vagy valóban menthetetlen vagy... Dobálódzol itt a masterrace frázisokkal, miközben ekkora ökörségeket írsz le:
-Én büszkén fogom tolni ezeket a megjelenés napján, ti meg soha, kibírjátok, mint eddig is.
-Az exkluzívokat mivel egy gépre adják ki, ezért az egy nagyon kockázatos project. (remélem érzed a logikai csavart amit ez a mondat és a többi "érved" jelképez)
-És igen, a pc dugóban van, mert sehol egy érdemleges exkluzív cím rá... (teljes műfajok maradnak ki konzolon)
Miközben magad is belátod: "Konzol nem lenne, ha minden mindenre jönne..."
Tehát a probléma adott és te is egyet értesz. Ezen a ponton vissza is kanyarodhatunk, hogy van-e értelme vagyonokat kidobni az ablakon, ha ugyan azt a teknológiát kapod? Elfogadom, ha vlakinek ez annyira fontos, csak ne csináljunk már úgy mintha egy nindendo 64-et hasonlítanánk a ps4-hez.
A 4-6 évente frissülés nem szól a játékosok mellett? A pc-t nem kell olyan gyakran fejleszteni, míg a teknológia egy adott limitig folyamatosan fejlődik és kiaknázzák. Nem jobb, ha teljesen kihasználják a hradvert és utána cserélődik, ha már csúcsra járatták. - Tudom, erre azt fogjátok írni, hogy már megjelenéskor elavult volt és már nem lehet villantani rajta. - esetleg belinkelhettek ubisoft nyilatkozatokat. De ezen a ponton yunkival értek egyet (még ha a stílusa nekem is sok) hogy egy tapasztalt csapat még talál rejtett tartalékot. Gerilla games, ND pl.
De mitől életképtelen? Adott egy hardver, amire folyamatosan jönnek játékok és van rá igény. Meg mellette van a pc, amire szintén érkeznek ezek a címek. Ha most kidobnának egy új konzolt és hagynák a mostanit akkor az összes eddigi ps4 tulaj jogosan háborodna fel. Biztos, hogy nem rohannának a boltba, hogy újat vegyenek, még korai... Ez kb olyan, mintha innentől csak a high end pc-re fejlesztenének és a játékosok többsége kukázhatná a gépét, mert semmi nem futna. Az elfogadható fejlődés lenne?
Csináljanak saját platformot, saját extra szolgáltatásokkal, skinnel, de a hardware már most is ugyanaz. Milyen durva lenne már egy olyan piac, ahol x64 + Windows10 + Direcx12 lenne az alap, teljes átjárhatóság fejlesztői és végfelhasználó szempontból is. Jó lenne a fejlesztőknek, a kiadóknak és nekünk játékosoknak is... :o)
Itt kellett volna abbahagyni, a többi csak fölösleges szájtépés (nó offenz). Igaz, nem feltétlen értek egyet az x64+win+dx12 kombóval, de ez úgyis csak egy nedves álom :) Azt viszont sajnálom, hogy a banról lemaradtam :(
A Sony úgy látja, hogy neki ez így jó, és hogy az exkluzívokkal lehet "nyerni". A Microsoft most (részben kényszerből) változtat. Nagyot. Majd kiderül ki dönt jobban, és különben is még testvérek közt is másfél év mire jönnek a "nagytesók".
RegGeri = konzolfanboy. Régi veterán, vissza visszatér. Nem foglalkozom már vele, mert neki a PS aZisten...
Az új VGA hiába bika erős, ha nem fogják kihasználni. És nem fogják kihasználni, mert nincs isten hogy eldobják a konzol port lehetőségét azért a fejlődésért és néhány százezer erőművel rendelkező PC-s kedvéért. Mivel nem használják ki, a konzol megúszhatja hogy 4-6 évente frissüljön. Mivel 4-6 évente frissül hatalmas lemaradásba kerül, ami mégjobban visszafogja a portra jelölt játékokat.
Késztermékek... Én (feltehetőleg mérnöki beállítottságom miatt) különösen fájdalmasnak élem meg, hogy "leszögezett motorháztetőjű" autókat és készre szerelt Apple termékeket adnak... Amíg elég ami benne van, amíg megbízol benne, amíg nem értesz hozzá, amíg megelégszel a gyári célokkal, amíg nincs technikai probléma...Addig lehet hogy örülsz neki, elég hogy ezek közül egyik ne stimmeljen és már érezheted mennyire rossz ez a tendencia...
(a fanboynak nevezésed, pedig elsősorban annak szólt, hogy mind az életképtelen "félgenerációt" mind a Sony kirekesztő és hosszú távon fenntarthatatlan üzletpolitikáját szorgalmasan védted, PC-s szemszögből egyik sem éppen rózsás)
RegGeri... Vagy egy szorgalmas troll-t találtunk, vagy valóban menthetetlen vagy... Dobálódzol itt a masterrace frázisokkal, miközben ekkora ökörségeket írsz le:
-Én büszkén fogom tolni ezeket a megjelenés napján, ti meg soha, kibírjátok, mint eddig is.
-Az exkluzívokat mivel egy gépre adják ki, ezért az egy nagyon kockázatos project. (remélem érzed a logikai csavart amit ez a mondat és a többi "érved" jelképez)
-És igen, a pc dugóban van, mert sehol egy érdemleges exkluzív cím rá... (teljes műfajok maradnak ki konzolon)
Miközben magad is belátod: "Konzol nem lenne, ha minden mindenre jönne..."
Semmi bajom a konzolokkal, nem hasonlítgatom a teljesítményüket a PC-s lehetőségekhez. Abszolút hidegen hagy. Viszont igencsak elkeserítő számomra, hogy azért mert PC-s vagyok konzolon nem elérhető játékok miatt, ezért nem játszhatok olyan címekkel, mint a Bloodborne, vagy a God of War, és még sorolhatnám...
Amúgy a 12 éves laptopos hsz-eden sírva röhögtem, jó hogy nem egyből egy 3DS-t akartál TV-re kötni vagy PSP-t....
Igen, tudom te vagy az aki a 15 éves laptopján játszik, ami munkára is alkalmas. Én meg akkor röhögtem sírva, amikor megpedzetted, hogy az új doom-al, meg a mirrors edge-el már nem érdemes próbálkoznod, de kenterbe veri a konzolokat...
Amúgy a 12 éves laptopos hsz-eden sírva röhögtem, jó hogy nem egyből egy 3DS-t akartál TV-re kötni vagy PSP-t....