Egy naprendszer bétabűneiPicit elhanyagoltuk eddig az Ironclad jó pár éve készülő, klasszikus, 4x stílusú, valós idejű űrstratégiáját. A játék a műfajban ismerős elemeket kínálja: közeli bolygókat és távoli naprendszereket kell felfedezni és uralmunk alá hajtani hol brutális erővel, hol okos taktikázással, hol ügyes diplomáciával. A csatákban részt vevő hajók fejlődnek, offenzív és defenzív képességeik nőnek, és a szintlépéssel új, egyedi tulajdonságaikhoz is hozzáférhetünk. Planétáinkon és légkörükben kutató- és fejlesztőlaborok, fegyverplatformok, más egyéb struktúrák építhetők, mellyel stratégiai és gazdasági erőnket fokozhatjuk. Mindehhez természetesen epikus történet dukál, no és egy házi készítésű motor, az Iron Engine, mely életre kelti a számos idegen fajjal, hajókkal, bolygókkal és galaxisokkal benépesített űrt. Ráadásul a cég saját meccsszervezős, rangsorolós, statisztikakövetős online platformot épít ki IroncladOnline (ICO) néven, ahol egyszerre egy-egy meccsben 10 játékos csatázhat egymással a galaxis ura címért. A játék egyébként az eddigi tesztek alapján igencsak finom darabnak tűnik, hisz még az amúgy háklis GameSpot is baromi eredeti és elegáns űrstratégiának nevezte, kiemelve a motor azon jóságát, melynek köszönhetően a több naprendszert magába foglaló nézetből átmenet nélkül közelíthetünk rá bármely harcoló csónakra, hogy átvegyük annak irányítását, az egyszerűen kezelhető interfészt, a jól muzsikáló M.I.-t, a látványt magát, és az addiktív játékmenetet.

A cucc már túl van két zárt bétafázison, a srácok tehát jól haladnak a munkával. Nos, a harmadik béta most kezdődik, amelybe ráadásul bárki bekapcsolódhat, aki szeptember 26-ig előrendeli a játékot a TotalGaming.net rendszerén vagy a hivatalos weboldalon keresztül. A résztvevők bekapcsolódhatnak a tíz fős ütközetekbe, ahol 14 pálya várja őket rengeteg játékmóddal, kipróbálhatják a Kalózbázist a maga önálló gazdaságával, a különféle űranomáliák, eltérő bolygótípusok nyújtotta taktikai-stratégiai változatosságot, az újfajta kutatórendszert, melynek segítségével a bolygók geográfiájának, állat- és növényvilágának, nyersanyagainak elemzésével optimálisan aknázhatják ki az adott planétát, és mindezt már a korábbi két bétát követő rengeteg fejlesztés és hibajavítás után. És ha minden baba, a teszteken sem hasal el a projekt nagyon, a játék 2008. februárjában landolhat a boltokban. Az eddigi bétafázisokból származó képeket megtaláljátok a galériában.