Az eddig eltelt idő alatt sok mindenen változtattak, kivéve az alapsztorit, ami maradt ugyanaz, vagyis egy zsoldost alakítunk, aki a Mantel cégóriásnak dolgozik, és nekünk, valamint társainknak kell rendet rakni a világban. Természetesen nem minden az, aminek látszik, és vár ránk néhány nagy fordulat is majd. A főhős új nevet kapott, Shane Carpenter bőrébe kell majd belebújnunk.
A játék története három napon ível át, több helyszínt is érintve, ezek egyike Dél-Amerika, valószínűleg Brazília (a videoelőzetesben látott Corcovado-hegyre alapozva ezt a tippet). Részleteket nem árultak el, de egy igen érdekes sztorira számíthatunk a TimeSplitters sorozat alkotóitól (ne aggódjatok, ha nem ismerős a cím, konzolos FPS-ről van szó).
A Nectar segítségével négyféle képességre tehetünk szert:
- Előérzet: Pókember veszélyérzetéhez hasonló, ha bármilyen (golyó, gránát, pusztakéz/szúró-vágófegyver) támadás közelít felénk, a talajban egy hullámzás indul el, amelynek középpontja a veszély forrása.
- Észlelés: lényegében olyan, mint egy hőlátó szemüveg, a közelben lévő ellenfeleket teszi láthatóvá, hasonló effekttel.
- Támadás: nagyon erősek leszünk, a puskatus egy ütésével meg tudunk ölni bárkit.
- Fókusz: a mesterlövészeknek válhat ez hasznára, ugyanis ráközelít, ráfókuszál egy ellenfélre, akit így könnyedén le lehet lőni.
A játék valamikor ősszel érkezik, ha lehet hinni a Mantel honlapnak, akkor szeptemberben. Ez az információ egyébként az oldal forrásából derül ki, a hosszú "Contents" sorban látható; a hivatalos fórumon az egyik fejlesztő ezt nyilatkozta erről: "egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom ezt az infót ;)". Az oldal emellett friss információkat is ígér május 10-re.