Bár a Metal Gear Solid 3 felújított kiadására záporoztak a 10/10-es értékelések, nemrég kiderült, hogy bizonyos technikai-tesztek azt mutatják, hogy a konzoljátékosok nem biztos, hogy a legjobb élményben részesülnek. A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater bizony komoly teljesítményproblémákkal küzd még PlayStation 5 Pro alatt is, viszont most kiderült, hogy nem jobb a helyzet PC-n sem. Az Unreal Engine 5 eleve rossz hírnévnek örvend a PC-s játékosok körében, hiszen kifejezetten silány, optimalizálatlan portokat szül ez az engine, ami még a csúcskategóriás gépeket is a sarokba állítja. A NikTek nevezetű youtuber direkt megpróbálta futtatni a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater-t a lehető legalacsonyabb grafikai beállításokkal, mindössze 360p felbontással. Azonban még ezekkel a korlátozásokkal sem tudta elérni a stabil 60FPS-t.

A PC-s port borzalmas, és még egy RTX 5090 is nehezen képes stabil 60FPS-t produkálni a maximális beállítások mellett 4K felbontásban. A zWORMz Gaming egy RTX 5090, Ryzen 7 9800X3D és 32 GB DDR5 6000 MHz RAM-mal felszerelt PC-n tesztelte a Metal Gear Solid 3 remake-jét, a végeredmény pedig az lett, hogy 4K maximális beállítások mellett a játék szinte játszhatatlan, számos akadozással és szaggatással, sőt, a képernyő időnként befagy. Sajnos az AMD zászlóshajója, az RX 9070 XT sem képes csodát tenni: egy játékos például vissza kellett, hogy vegye a felbontást 720p-re, illetve be kellett kapcsolni az FSR-t ahhoz, hogy egyáltalán elérje a 60FPS-t a játékban. A legtöbb játékos azt tanácsolja, hogy érdemes megvárni, amíg a Konami elkezdi kiadogatni a javításokat a Metal Gear Solid Delta-hoz, hiszen ezekkel várhatóan sikerül majd javítaniuk a teljesítményen és az optimalizáláson is.

Borítókép forrása: Konami