Az Activision Blizzard nyilvánosságra hozta a 2013-as naptári évének bevételi statisztikáit. Bár a vállalat legnagyobb bevételi forrása, a World of Warcraft immár jó ideje lassú haláltusát vív, még most is rengeteg aktív előfizetője van, akiknek köszönhetően a cégóriás könnyedén fenn tudják tartani magát.

Az Activision Blizzard frissen nyilvánosságra hozott üzleti jelentése szerint a vállalatóriás 2013-as bevétele 4,58 milliárd dollár volt, alig kevesebb, mint az egy esztendővel korábbi 4,86 milliárdos összeg. Ennek jelentős részét, 1,55 milliárd dollárt az utolsó negyedév során szedte össze a cég, azaz a rendkívül magas hirtelen bevétel a karácsonyi ajándékozási őrületet tükrözni. Az előző, 2012-es karácsony során egyébként 1,77 milliárd dollárt kaszált az Activision Blizzard, de akkoriban még új játéknak számított a 15 millió példányban elkelt Diablo 3. A legnagyobb meglepetést a reneszánszát élő World od Warcraft okozta. Az idén új expanzióval bővülő online szerepjáték (részletek a csatolt adatlapon) 200 ezer új előfizetőre tett szert az év végén, így összesen 7,8 millió aktív játékosa van jelenleg.

Bobby Kotick elégedett az eredményekkel, a befektetőknek tartott előadása során pedig mindvégig optimista volt. A Destiny fényezésén túl azt is elmondta, hogy a 2014-es év sokkal sikeresebbnek bizonyul a tavalyinál, lévén lesz új Call of Duty, Skylanders, Diablo és WoW cím is. Érdekes fejlemény, hogy az idei Call of Dutyt nem az Infnity Ward vagy a Treyarch készíti, hanem az eddig jórészt statisztaszerepben tetszelgő Sledgehammer Games.

Activision