• Magasabb előfizetési díj mellett maradhat reklámmentes a szolgáltatás
  • Ugyancsak fizetni kell majd a jelszómegosztásért

Bár pontos méréseket nem ismerünk erre vonatkozóan, minden bizonnyal a Netflix a legnépszerűbb streamingszolgáltatás az otthoni filmezésre, sorozatozásra leginkább fogékony korcsoportban. Sokszínű kínálatukban szinte valamennyi műfaj kedvelője találhat igényes és könnyedebb tartalmakat is. Ráadásul nagyköltségvetésű blockbusterei (pl. Különösen veszélyes bűnözők, Az Adam-projekt, Tőrbe ejtve 2) és szerzői filmjei (Az ír, Róma, Mank) révén a hollywoodi ipar és az Oscar felé is jelentős lépéseket tett a Netflix. A fokozódó streamingháborúban viszont egyre kevésbé élvezheti nagyhatalmi pozícióját a platform.

A cég 2022 első negyedéves riportjából kiderül, hogy 200 ezer előfizetőt vesztett, amire egy évtizede nem volt példa. Érdemes kiemelni, hogy az elmúlt hónapokban is érkeztek új felhasználók, viszont az oroszországi szankciós jellegű leállás miatt 700 ezer profil automatikusan törlődött. Akárhogyan is, a Netflix vezetése megkongatta a vészharangot: Reed Hastings vezérigazgató két fontos változást tett napirendre. Egyrészt reklámokkal bővülhet a platform, másrészt elkezdenek fellépni a jelszómegosztás ellen, írja a The Next Web.

(Az amerikai streamingfelhasználás megoszlása a különböző szolgáltatók között tavaly májusban és idén februárban. A kép forrása: thenextweb.com)

Jelszómegosztás

A Netflix becslései szerint 100 millió néző használja ingyen a szolgáltatást. A szabályok szerint négy profilt hozhat létre egy fiók, a valóságban azonban eddig nem léptek fel a házirend megszegése ellen. Hastings elmondása szerint körülbelül egy évet kell várni a jelszómegosztást koordináló rendszer bevezetéséig. Ugyanakkor Greg Peters ügyvezető igazgató megnyugtatta a közönséget, hogy nem megszüntetni kívánják a jelszómegosztást, hanem inkább magasabb előfizetési díjért lehetővé téve azt. Utóbbi kézenfekvő lehet azok számára, akik nem ugyanabban a háztartásban élnek, bár a tervezett rendszerről Peters nem beszélt részletesen.

Reklámok

Súlyosabb reformnak tűnik a reklámok bevezetése. A Netflix identitásához hozzátartozik a hirdetésmentesség. Az előfizetéses modell része, hogy a néző nem lát reklámokat, a szolgáltató pedig közvetlenül a felhasználóktól szerzi bevétét. „Azok, akik követik a Netflixet, tudják, hogy ellenzem a reklámozás összetettségét és nagy híve vagyok az előfizetés egyszerűségének. Ám akármennyire is utóbbit támogatom, még fontosabbnak tartom a fogyasztói választás lehetőségét. Logikusnak tűnik, hogy azok, akik alacsonyabb árat szeretnének és elfogadják a reklámokat, megkapják, amit kívánnak” – fogalmazott a vezérigazgató. Ti hogyan vélekedtek a kérdésről?