• Kanadában szigorít először a Disney
  • A jelszómegosztást illetően
  • Novembertől már nem oszthatják meg akárkivel a fiókjukat az előfizetők
  • A Netflix esetében kifizetődőnek bizonyult ez a lépés

Manapság már Dunát lehetne rekeszteni a különféle streaming szolgáltatásokkal, a kínálat közül azonban még így is képes kitűnni a Disney+, hiszen ez a platform ad otthont a Star Wars és a Marvel tartalmaknak, melyek – ingadozó minőség ide vagy oda – máig rengeteg rajongót tudnak bevonzani, elég csak az Ahsoka sikerére gondolni. Hosszú ideig tartó szárnyalás után viszont ennél a cégnél is elkezdtek megjelenni a hajszálrepedések, hiszen két, egymást követő negyedévben is csökkent az előfizetők száma (mondjuk ebben vastagon közrejátszott a csak Indiában és Délkelet-Ázsia bizonyos részein elérhető Disney+ Hotstar iránti érdeklődés zuhanórepülése), ami aztán következményekkel is járt, nevezetesen, hogy rengeteg tartalom  lett az enyészeté. Ez ráadásul csak az egyik lépcsőfoka volt a költségoptimalizálásnak, mivel hamarosan a Disney is a Netflix útjára lép, és szigorít a jelszómegosztás szabályain. Nemrég ráadásul az is kiderült, hogy hol fogják először bevezetni az intézkedéseket.

disneyplus.jpg

A MobyleSirup számolt be róla elsőként, hogy a streaming szolgáltatás a hét elején e-maileket küldött a kanadai előfizetőknek, amelyben figyelmeztette őket, hogy korlátozni fogja a jelszavak megosztását. Bár a vállalat nem részletezte, hogy miként tervezi megvalósítani az új irányt, azt írta, nem lehet majd megosztani a fiókot azokkal, akik nem ugyanabban a háztartásban élnek. A kanadai felhasználók az új jelszómegosztási irányelvek bevezetésével egy olcsóbb, bár hirdetésekkel tarkított szinthez is hozzáférhetnek. Íme az e-mail, amit a felhasználók kaptak pár nappal ezelőtt: "Hacsak a szolgáltatási szintje másként nem engedi, nem oszthatja meg előfizetését a háztartásán kívül. Háztartás alatt az ön lakóhelyéhez tartozó eszközök összessége értendő, amelyeket az ott lakó személyek használnak." A szigorítás november 1-től lép érvénybe, azt viszont még nem tudni, hogy a világ többi részén mikor tervezik bevezetni. A Netflixnek mindenesetre bejött ez az irány, hiszen a cég a legutóbbi negyedév során már az előfizetői bázis növekedéséről számolt be, szóval jobb esetben a Disney is pozitív változásoknak néz elébe – remélhetőleg újabb tisztogatás nélkül.