Van az úgy, hogy ha egy koncepció túl ambiciózusnak tűnik, akkor ott bizony sántít valami – pláne abban az esetben, ha egy új csapat első játékáról van szó. A 2016-ban alapított Build a Rocket Boy azért került fel relatíve hamar a videójátékos térképre, mert az a Leslie Benzies áll az élén, aki producerként működött közre a 3D-s GTA-k fejlesztése során. Tovább növelte az érdeklődést, hogy a cég első alkotása, az Everywhere egy valódi virtuális homokozó ígéretét hordozza magában, amelyben mindenki a neki tetsző műfajban múlathatja az időt – nagyjából úgy, mint a Robloxban.

Üröm viszont az örömben, hogy egy ideje kimondottan rossz hírek érkeznek az Everywhere bizonyos kreatív elemeit (például pálya- és küldetésszerkesztő) tartalmazó MindsEye háza tájáról, mivel nem elég, hogy az alkalmazottak toxikus munkakörülményekre panaszkodnak, a történetközpontú TPS-t kipróbáló újságírók és tartalomgyártók szerint messze nem szuperál olyan jól a program, hogy indokolt lenne a hype. A stúdió társelnöke, Mark Gerhard ugyan úgy véli, hogy fizetett trollokkal állunk szemben, ám ez az érvelés már csak azért sem igazán állja meg a helyét, mert az eddig kiadott gameplay-ek alapján egyáltalán nem világ nyolcadik csodájával van dolgunk – ez persze alapjáraton véve nem probléma, csak hát így lett beharangozva az opusz. Ha ennyi viharfelhő esetleg nem lenne elég, az Eurogamernek köszönhetően megtudhattuk, hogy két vezető beosztású alkalmazott is elhagyta a Build a Rocket Box fedélzetét – mindezt néhány nappal a kissé félkész állapotban lévő MindsEye megjelenése előtt.

Ahogy arra az említett portál munkatársa is rámutatott, a volt jogi igazgató, Riley Graebner egy LinkedIn bejegyzésben tudatta a követőivel, hogy elbúcsúzik a cégtől, és bár nem árulta el a távozás pontos okát, kihangsúlyozta, hogy büszke a három és fél év során elért eredményekre. Graebner mellett Paul Bland, a stúdió pénzügyi igazgatója is új lehetőségek után néz, és bár könnyen lehet, hogy ennek a két esetnek semmi köze sincs a Build a Rocket Boy körül repkedő szóbeszédekhez, eléggé sokatmondó, hogy a MindsEye június 10-i érkezése előtt hozták meg ezt a döntést. Szerintetek van összefüggés a program minősége és a felmondások között?

A borítóképek forrása: PlayStation, Steam