• Majdnem többjátékos módok nélkül rajtolt el a Gears of War
  • Ezt a játék egykori vezető pályatervezője, Lee Perry árulta el

A Halo mellett a Gears of War is fontos szerepe játszott abban, hogy a Microsoft megvesse a lábát a multis játékok talaján, azonban most kiderült, hogy kis híján többjátékos lehetőségek nélkül jelent meg az Epic Games klasszikusa. A játék akkori vezető pályatervezője, Lee Perry ugyanis az Ars Technica interjújában felfedte, hogy bár a kezdetektől tervben volt a többjátékos aspektus, 2006-ban egyszerűen túl kicsit volt a stúdió és nem volt elég ember a megvalósításához.

Ennek eredményeként a csapat az utolsó pillanatra hagyta a mutlis pályák megtervezését, a kísérletezéshez pedig kezdetben a Counter-Strike és az Unreal Tournament szolgáltatta az alapot, de a fejlesztők hamar rájöttek, hogy a Gears of War teljesen más jellegű pályákat követel. Végül már majdnem eljutottak arra a pontra, hogy elvetik az egész multis szálat, de szerencsére megoldásként mégis sikerült kidolgozni a taktikázásra lehetőséget adó nyílt tereket, és az utolsó nagy hajrában beleszuszakolni a játékba.