Napjainkban már minden a tartalommegosztás és a közösség körül forog -- ez nem véletlen, hiszen már évek óta sokunk életét határozzák meg a különböző webkettes felületek. Egy kattintással oszthatunk meg különböző képeket Instagramon, videókat tehetünk közzé a YouTube-on, zenéket tölthetünk fel és kommentelhetünk a SoundCloudban, híreket, szöveges bejegyzéseket írhatunk ki Twitter- vagy Facebook falunkra, sportban elért eredményeinket pedig összegyűjthetjük például az Endomondo felületén. De a sornak még koránt sincs vége, számos további ismert szolgáltatás segítségével oszthatjuk meg életünk történéseit, vágyainkat vagy hangulatunkat az interneten. De mi a helyzet a videojátékokkal és a játékosok lehetőségeivel?

Az exhibicionista jellem

A legtöbb emberben legbelül, mélyen eldugva megtalálható az exhibicionizmus, ennek a vágynak a kiélésére pedig tökéletes valamennyi webkettes felület. Jogos a kérdés, kit nevezünk mi exhibicionistának és mi az a web 2.0?

Gondolatok...: Közösség a játékokban

Azért a közösségi integráció is könnyen az ember agyára mehet...

Előbbi egy magamutogató személyiséget takar, de mai világunkban ezt már nem kell szó szerint érteni. Egy ember, aki azért oszt meg információkat magáról az interneten, hogy visszajelzést, támogatást, esetleg biztatást kapjon, de véleményem szerint minimálisan azok is beletartoznak a fogalomba, akik csak saját maguknak, de mások számára publikusan gyűjtik elért eredményeiket a világhálón. Valljuk be, ez a tulajdonság valamennyi gamer lelkű emberben megtalálható, nem véletlenül találták ki például az achievementeket, melyeket büszkén mutogatunk barátainknak, ismerőseinknek a megszerzésüket követően, akiktől elismerést kapunk, ez pedig motivációt ad a folytatáshoz, további eredmények eléréséhez.

A webkettő napjaink online létet leginkább meghatározó irányzata, ugyanis e kifejezés alatt olyan szolgáltatásokat értünk, melyek elsősorban közösségekre épülnek, a tartalmat a felhasználók készítik, az információkat pedig ők osztják meg egymás között. Ilyenek például a bevezetőben említett közösségi oldalak, kép- és videómegosztó portálok, blogok, fórumok, virtuális világok stb. Interaktivitás és a felhasználók egymással folytatott kommunikációja jellemzi ezen oldalakat, ellenben a korábbi webszájtokkkal, ahol a tartalmat kizárólag a szolgáltatást nyújtó fél biztosította.

Az Angry Birds nagyon sokat köszönhet a Facebooknak és a Twitternek

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2