A 3,7 pontos Metacritic értékelés és a Steamen látható „Vegyes” plecsni is jól mutatja, hogy a rajongók zöme egyáltalán nem elégedett a Sid Meier's Civilization 7 minőségével, holott a megjelenés előtt még mindenki azt gondolta, hogy a Firaxis Games 4X stratégiája lesz február egyik legnagyobb dobása a Kingdom Come: Deliverance 2 és a Monster Hunter Wilds mellett. A rajongók többsége a nem túl átgondolt változtatások (ami működik, azt nem szükséges megjavítani, ugyebár) és a temérdek hiba miatt orrolt meg a készítőkre, és bár a stúdió igyekszik menteni a menthetőt, eléggé úgy fest, hogy ez a hajó már elúszott – bár a Take-Two Interactive vezérigazgatója, Strauss Zelnick egészen másként vélekedik a dologról. A CEO szavai után kötve hisszük, hogy a Firaxis feladná a lemorzsolódott játékosok visszaszerzésére irányuló kísérleteket, az viszont biztos, hogy a jövőben kevesebben felelnek majd a frissítésekért és javításokért, mivel az 1996 májusában alapított stúdiót is utolérték a játékiparban tapasztalható nehézségek.
Első körben a kirúgott alkalmazottak számoltak be arról, hogy leépítések voltak a Firaxis Games-nél (köszönjük, IGN!), majd nem sokkal később a kiadásért felelős 2K is megerősítette a Game Developernek, hogy több területről is szélnek eresztettek néhány embert. A döntés hátterében – szokás szerint – az „alkalmazkodóképesség, együttműködés és kreativitás” érdekében zajló átszervezés áll, ám azt már nem közölte a cég, hogy hány embernek kellett ajtót mutatni az úgynevezett „optimalizálás” miatt.
Az elmúlt években rengeteg csapat kényszerült a nadrágszíj összehúzására, néhány ismert stúdió pedig le is húzta a rolót (Volition, Monolith Productions, Arkane Austin, hogy csak néhány példát említsünk), éppen ezért különösen szomorú, hogy egy ennyire legendás brigádra is rájár a rúd – bízzunk benne, hogy több ilyen esetről nem kell beszámolnunk a Firaxis kapcsán.
A borítóképek forrása: Firaxis Games