• Leépítések voltak a The Callisto Protocol fejlesztőcsapatánál
  • 32 alkalmazottól kellett megválnia a Stiking Distance Studios-nak
  • A Krafton szerint így sikeresebbek lehetnek a jövőbeli projektek

Ha az elmúlt esztendők legnagyobb videójátékos csalódásai kerülnek szóba, nem igazán lehet kihagyni a tavaly decemberben megjelent The Callisto Protocolt, hiszen a Dead Space szellemi örökösének szánt horrorjáték szinte minden téren (az azért tagadhatatlan, hogy bitang jól néz ki) alulmúlta az elvárásokat. A kudarc szinte mindenkit váratlanul ért, hiszen a játékon munkálkodó Striking Distance Studios élén az a Glen Schofield áll, akinek Isaac Clarke kálváriáját is köszönhetjük, szóval nem tudni, miért siklott ki ennyire a projekt. A csapat becsületére legyen mondva, hogy legalább tisztességgel helyrehozta a játékot (legalábbis technikai oldalról), a június végén debütált Final Transmission képében pedig még egy sztorit bővítő DLC-t is kaptunk, nem lehet tehát azzal vádolni a fejlesztőket, hogy magukra hagyták volna a programot. A számok termén viszont nem hozta azt a szintet, amit a kiadó remélt, a pénzügyi sikertelenség keserű gyümölcseinek pedig mostanra sikerült csak beérniük, kiderült ugyanis, hogy jelentős leépítés volt a stúdión belül.

Egy Twitter (bocsánat: X) felhasználó, Timur222 számolt be róla elsőként, hogy több mint 30 alkalmazottjától kellett megválnia a cégnek, a Krafton szóvivője pedig megerősítette az IGN-nek, hogy a hír igaz, valóban elbocsátottak néhány embert. A nyilatkozatban az áll, hogy a kirúgásokra a stratégiai változások miatt volt szükség, a stúdió prioritásainak átszervezésével ugyanis sikeresebbek lehetnek a jelenlegi és jövőbeli projektek. A leépítés összesen 32 alkalmazottat érintett, akik természetesen megfelelő mértékű anyagi támogatásban részesültek. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a Striking Distance Studios következő projektje.