Idén eléggé kitett magáért az Obsidian Entertainment, hiszen nem elég, hogy februárban megjelent a sokak szerint kissé csalódást keltő Avowed, nyáron befutott a Grounded 2 korai hozzáférésű verziója, októberben pedig a The Outer World 2-vel erősödött az őszi felhozatal. Úgy fest viszont, hogy még ez sem volt elég az Xbox Game Studios megbecsült tagjának, november 5-én ugyanis elstartolt a Pillars of Eternity Turn-Based Mode-jának publikus bétája, ami tárt karokkal várja az érdeklődőket Steamen és Xbox PC-n.
Ahogy azt a neve is mutatja, a Turn-Based Mode körökre osztott csatákra cseréli a korábbi, időmegállításon alapuló szisztémát, így akinek tetszenek a Baldur's Gate 3 összecsapásai, az máris elkezdheti vágni a centit a tényleges megjelenésig. A meglepetés frissítés újdonságairól maga a rendező, Josh Sawyer beszélt egy néhány nappal ezelőtt közzétett videóban, következzenek a részletek!
A legfontosabb, hogy most már befolyásolja a köröket az adott karakter sebessége (a Pillars of Eternity 2 körökre osztott módját kissé lassúnak érezték a játékosok), az olyan akciók pedig, mint a fegyverek cseréje vagy az iszogatás, immár ingyenesek – persze körönként csak egy ilyen lehetőséggel élhetünk minden típusnál. A feszültség fokozása miatt sokkal halálosabbá váltak az összecsapások (legyen szó az ellenfelekről vagy az általunk irányított karakterekről), ami pedig a legjobb, hogy a menübe lépve bármikor válthatunk a Turn-Based Mode és a Real-Time with Pause között – később erre külön kapcsoló is lesz a HUD-on.
Az új módot bemutató cikkben kiemelték a készítők, hogy mivel egyelőre csak bétában érhető el a körökre osztott küzdelem, senki se lepődjön meg az esetleges bugokon, az Obsidian mindenesetre számít a rajongók visszajelzéseire, hogy azok alapján finomhangolja az új rendszert. Ti örültök ennek a nem várt extrának, vagy maradtok inkább a hagyományos csetepatéknál?
A borítóképek forrása: Obsidian Entertainment


