• Nagyon jól teljesített a Mass Effect Legendary Edition
  • A hagyományos játékok eladásai visszaestek az EA-nél
  • A live service-nek hála viszont még így is nyereséges a cég

A Mass Effect eléggé hullámzó sikereket ér meg. A Mass Effect 3 eredeti befejezése kiakasztotta a népeket, a Mass Effect Andromeda pedig technikai oldalról nézve rémesen sikeredet. Szóval a Legendary Edition, ami az eredeti trilógia felújított változatát tartalmazta, úgy kellett ide, mint egy falat kenyér, hogy legalább egy kicsit visszaszerezzen a rajongók bizalmából.

Bár a Legendary Edition tartalmaz pár új hibát, összességében remekül sikerült, és ez az eladásokon is látszik. A Steamen minden idők legnépszerűbb Bioware-játéka lett, és ha már szóba került a kiadó, az is kiderült, hogy a cégnél egyáltalán nem vártak ekkora sikert.

Andrew Wilson vezérigazgató mondta el a negyedéves üzleti beszámoló során, hogy a Mass Effect: Legendary Edition túlszárnyalta az elvárásaikat, bár hogy mégis mennyit hozott a konyhára, az nem derült ki. De mindez már csak azért is szép teljesítmény, mert ugyanebből az üzleti beszámolóból az is kiderült, hogy az EA hagyományos játékeladásai 19 százalékkal csökkentek a tavalyi évhez képest. Wilson megerősítette azt is, hogy a kiadó továbbra is befektet a Mass Effect márkanévbe, amivel nyilván a tavaly decemberben belengetett új epizódra utalt.

Mindezeken túl az EA jól zárta a 2022-es üzleti év június 30-án véget ért első negyedét, hiszen 1,55 milliárd dollárt keresett, ami 6,3 százalékos növekedést jelent. Bár a hagyományos játékeladások visszaestek, az élő szolgáltatásokból rengeteg pénz folyt be.

A legjobban kereső programok az Apex Legends és a FIFA Ultimate Team – utóbbinak a népszerűsége is nőtt, 48 százalékkal több meccset játszottak le most, mint tavaly. De az Apex Legendsnek sincs oka szégyenkezni, hiszen kilencedik szezonja egy hét alatt 13 millió aktív játékost vonzott be. A FIFA 21-gyel pedig immár 31 millióan játszanak.