• A Titan törlése problémát okozhat a jövőben
  • A World of Warcraft kifújása után új játék híján bevételkiesés várható
  • Nőni fog a nyomás a Blizzardon az utódkeresés miatt

Tegnap a Blizzard bejelentette, hogy törölték hét éve hegesztett MMO-jukat, a Titant, mert abban nem volt semmi szórakoztató, semmi szenvedély. Természetesen a témában sokan sok mindent mondtak az elmúlt egy napban, köztük a neves elemző, Michael Pachter is, aki üzleti oldalról nézi a videojátékok világát.

Szerinte a Blizzard eme döntésével a jövőben nagy problémába fog ütközni, egész pontosan akkor, amikor végleg lealkonyul a World of Warcraftnak. „Nagy pofon ez, az biztos. A WoW hanyatlása tükrében meglep, hogy ilyen sokáig halasztották a döntést” – utalt Pachter arra, hogy a World of Warcraft már majdnem elvesztette játékosai felét. Fénykorában, azaz 2010-ben 12 millió regisztrált tagja volt, idén már „csak” 6,8 millióan játszanak vele, persze még így is az MMORPG-k koronázatlan királyának számít.

Pachter azonban felhívja a figyelmet egy fontos dologra, ami bizony pár év múlva felütheti a fejét a Blizzard háza táján. A Titan-projekt leállításával ugyanis nőni fog a nyomás a fejlesztőkön, hogy megtalálják a World of Warcraft utódját – akár egy második rész képében –, és könnyen jöhet egy olyan évekig elhúzódó átmeneti időszak, amikor nem lesz a piacon Blizzard-féle MMOG, s ez bizony komoly anyagi kiesést okozhat a stúdiónak. „Azt hiszem, ez probléma” – zárta gondolatai Pachter.

blizzard-logo.jpg