Korábban már tudtuk, hogy a Spore-ba be lesz építve egy, az iTunes-hoz hasonló online bolt, amelyen keresztül különféle -- természetesen a játékhoz kötődő cuccokon, mint az esetleges (vagy inkább tuti) kiegészítőkön túl -- reklámtermékeket (pólók, poszterek, bögrék, matricák, satöbbi) vásárolhatunk majd, sőt ezekre akár saját lényeinket is ráapplikáltathatjuk, persze plusz pénzért. Mi több, még az is szóba került, hogy kedvenceinket 3D-s figura formájában is megrendelhetjük. Idén márciusban az EA illetékese azt nyilatkozta, hogy ennyi a marketing a dologban, egyéb mókát nem terveznek.

Most azonban minderre rácáfolt a „legfőbb EA-s”, maga John Riccitiello, aki a befektetőknek már felvázolta, miként is lehet majd minél több bevételre szert tenni a Spore-ból. Ahogy elmondta, az első és legfontosabb feladat egyelőre a sikeres piaci bevezetés, ám azt reméli, egy-két éven belül már azon agyalhatnak, az EA-n belül létrehozzanak-e egy önálló Spore címkét (mint például a Sims esetében), mivel a háttérrendszer olyan jól muzsikál, hogy pénzzé tehetik a test-, növény-, járműrészeket, bolygókat, folyamatosan növekvő profitot kiszippantva a több milliós aktív felhasználóból. Ez azonban még odébb van, most csak arra koncentrálnak, hogy a szeptember 7-i debütálás (a cucc kész, jövő héten aranylemezre kerül, és megy a sokszorosítóüzemekbe) minden tekintetben elsöprő legyen, utána lehet tovább építkezni. Ennek a „második ütemnek” lehet az egyik ága ez a bizonyos mikrotranzakciós rendszer, amely már például a Sims 2 esetében is működik, ott is lehet ugye mindenféle extra holmit venni (a „Cuccok” széria is ennek egyfajta gyűjteményes leképzése). A nagy előny nyilvánvaló: megvan már a technológia, semmi mást nem kell tenniük, mint kiterjeszteni azt a Spore-ra, és már lehet is számolgatni a zöldhasúakat.

Mielőtt bárki elhamarkodott véleményt nyilvánítana, hozzáteszem: jómagam semmi kivetnivalót nem látok ebben. Egy MMO-játék esetében, ahol a pénzen vett szuperfegyver, képesség, életerő vagy bármi más előnyhöz juttathatja a gazdagabb felhasználót a kevésbé tehetőssel szemben, sokkal megkérdőjelezhetőbb a dolog, de egy direkt (más játékosokkal közvetlen kapcsolatot nem biztosító) online módot nem tartalmazó cucc esetében ez nem játszik be, itt mindenki annyit költ magára, amennyit akar, ha neki abban öröme telik. Az EA semmi mást nem csinál, mint okos marketingdöntésekkel biztosítja ehhez a hátteret – hogy a régi kiszólást adaptáljam, sose az a tökkelütött, aki két redvás lábfejet öt dollárért elad, hanem az, aki megveszi...