Mindannyian sejthettük, hogy már készül, de most már biztos: pár nap múlva hivatalosan is leleplezik a Battlefield 4-et, ami várhatóan újabb három évre leköt minket. Ha minden jól megy, akkor március 26-án jön a bejelentés, 27-én a videó, az EDGE magazin április számában pedig, egy exkluzív cikk keretében bemutatkozik a közeljövő (?) egyik legjobban várt akciójátéka. A hatalmasra duzzadt rajongótábor tűkön ülve várja a friss információkat, elvárásaik pedig valószínűleg valahol a csillagos ég közelében kereshetők. Hogy mit várok én az új résztől? Elmondom.

Mindent elsöprő látványt

A 2011-ben megjelent Battlefield 3 nem csak egy remek akciójáték, hanem egy technológiai bravúr volt, melynek alappilléreit a DICE saját fejlesztésű grafikus motorja, a Frostbite 2 alkotja. Ez a motor rendkívüli dolgokra képes, amiből sajnos mindezidáig nem igazán láthattunk sokat, hiszen kevés a nagy teljesítményű, de megfizethető árú PC-s hardver, melyek ki tudták volna használni az engine teljes potenciáját. Ezen kívül -- bár a Battlefield 3 még mai szemmel nézve is szép játéknak nevezhető -- a jelen generáció konzoljai, a PS3 és az Xbox 360 is komoly korlátok közé szorította a készítőket, így saját elmondásuk szerint csak 30-40%-ban voltak képesek kihasználni a Frostbite 2 motorban rejlő lehetőségeket.

Idén év végén viszont megérkeznek a következő generációs konzolok is, melyek nemcsak kihasználják a DirectX 11-es effekteket (tesszelláció, nyami!), hanem elméletileg Full HD felbontásban (1920x1080) is képesek lesznek a 60 képkocka per másodperces megjelenítésre -- bár a Battlefield 4 esetében majdnem biztos, hogy csak 720p-ben, azaz 1280x720-as felbontásban játszhatunk 60 fps mellett.

De ami lényeg, hogy végre ledőlnek a korlátok! Dinamikus időjárást, hihetetlen bevilágításokat, továbbfejlesztett Destruction-modult, és még finomabb mozgást szeretnék látni a Battlefield 4-ben. Ha pedig lehet még hová fokozni a hangminőséget, akkor abból is elviselnék még egy kicsit jobbat. Apropó rombolásmodell: a Bad Company 2-ben látott rendszert szeretném még látványosabb formában!

Commander mode!

A Battlefield 2 parancsnoki játékmódja, amelyen keresztül mindkét csapat 1-1 játékosa utasításokat adhatott az alatta szolgáló szakaszoknak, vagy támogathatta őket, eleinte nagyon hiányzott nekem. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a harmadik részben nem lesz commander mode, de tudtam, hogy ami 5-6 évvel ezelőtt még működött, ma már nem feltétlen állná meg a helyét a piacon. Bár ezen szívesen vitatkoznék a készítőkkel, elismerem, hogy a megváltozott igények miatt több akcióra és kevesebb taktikázásre vágynak a játékosok, ami a stratégiai játékok egyre szűkülő piacán is elég jól felmérhető. De az is lehet, hogy egyszerűen nem illeszkedett volna bele ez a rendszer az aktuális felvonásba. Na mindegy, a lényeg, hogy erősen remélem, a negyedik részbe végre visszatér ez a számomra oly kedves megoldás, s az eredeti koncepció lehető legtöbb elemét meghagyják benne. 

Spectator mode!

Mivel munkám nagy részét videók készítése teszi ki, tudom, milyen sok segítség tud lenni a machinima-gyártók számára egy spectator mód jelenléte, aminek köszönhetően rögzíthetjük a játékban zajló eseményeket, majd bármely szögből, bármilyen sebességgel, különféle zavaró interfészelemek nélkül lejátszhatjuk azokat. Ez a rendszer szerves részét képezte a Battlefield 2-nek, aminek köszönhetően hihetetlen jó képeket és videókat rögzíthettünk a játékból, de a harmadik részből -- érthetetlen okok miatt -- teljesen kimaradt. Ennek ellenére a rajongók fantasztikus minőségű machinimákat készítettek, de kíváncsi lennék, mit tudtak volna összehozni úgy, ha rátehették volna a kezüket a most még csak belső használatban lévő spectatorra... Milyen jó lenne, ha megoszthatnák barátainkkal egy-egy döbbenetes, vagy olykor szerencsés killünket! A Battlefield 3 pont az a játék, amiben a legtöbbször hangzik el az, hogy "Úristen, ezt láttad?!". Kell nekem a spectator mód!

Több jutalmat!

Bár a Battlefield 3-ban lévő fejlődési rendszer sokkal mélyebb és összetettebb lett, mint az előző részekben volt (a Bad Company 2 már alakult, de nem volt az igazi), a készítőknek még van hova fejlődni ezen a téren. Nem kell messzire menni, ha példát akarunk mutatni nekik, elég csak ránézni a konkurens multis FPS-sorozat legújabb részére, a Black Ops II-re, s máris láthatjuk, hogy ezen a téren mekkora lemaradásban van a Battlefield-sorozat. Akárhogy szépíthetjük a dolgot, tény, hogy jóval több challenge-re, assigmentre, feloldható fegyverekre és ahhoz tartozó kiegészítőkre van szükség ahhoz, hogy a lehető legtovább le tudják kötni a hardcore játékosokat, ugyanis célok híján gyorsan odébbáll a legelvakultabb rajongó is. Szükség lenne egy valamiféle prestige rendszerre is, amiben a maximális szintet elérve lenullázhatjuk a statisztikáinkat, de azért ez valamilyen módon látszódna jelvényükön.

Hogy mire számítok még? Nos, legyenek teljesen testre szabható karakterek (változtatható felszerelésekkel, ruhákkal, napszemüveg, egyéb öltözékek). Legyenek megfizethető DLC-k (Premium csomagban!), és persze komoly cheat-védelem. Jó hír, hogy tegnap óta már biztosra vehetjük, hogy a haditengerészet eszközei is megjelennek majd a játékban, de félek, hogy a nagy rombolókat, repülőgép-hordozókat nem vezethetjük majd, csupán a fegyverrendszerüket üzemeltethetjük. Csak tudnám, hogyan fogom kibírni a megjelenésig...