- MMO-shooternek készült a Titan
- A híreket a Kotaku szállította
- A játékban lett volna harc nélküli érvényesülés is
- A fejlesztés 2013-ban kezdett széthullani
A Kotaku újságírója, Jason Schreier megpróbálta a lehetetlent: kideríteni, mi is volt az a rejtélyes Project Titan, amit a Blizzard új MMO-játékaként ünnepelt a világ már sok-sok éve, és amit még az előtt töröltek a minap, hogy valaha hivatalosan is bejelentették vagy leleplezték volna. Noha a Blizzard híres a titoktartásáról, Jason jó kapcsolatainak köszönhetően összeszedte, mi lett volna a Titan, ha valaha is elkészül. Nem fogjátok elhinni: egy MMO-lövölde, sci-fi környezetben!
A sztori szerint a jövőben jártunk volna, egy brutális idegen megszállás után, ami nem kicsit tépázta meg a Földet és az emberiséget. Bár az űrlényeket végül sikerült kiebrudalni a bolygóról, a felerősödött szuperhatalmak hamar egymás torkának estek, így a játék kezdetére épp dúlt a második hidegháború, melynek három frakciója jelentette a Titan szembenálló játékos-csoportosulásait. A Blizzard hatalmas világot akart építeni, folyamatosan bővülő zónákkal és a valóságon alapuló helyszínekkel. Akárcsak a WoW-ot, a Titánt is kiegészítőkkel tartotta volna életben a csapat.
A játékmenetet a Second Life és a PlanetSide keverékeként képzelték el a fejlesztők: a játékos egy hétköznapi ember életét élve dolgozik és szórakozik, néha viszont küldetésekre hívja a frakciója, amiket ha elfogad (ez opcionális), egy szempillantás alatt egy sci-fi shooterben találja magát. A lövöldözést kasztokkal színesítette a Blizzard, a Reaper, Jumper, Titan, Ranger, és Juggernaut osztályok mind-mind saját képességekkel és egyedi tulajdonságokkal rendelkeztek. Érdekesség, hogy a hétköznapi élet és az akció között elsősorban nem térbeli, hanem technikai határ húzódott: mivel egy hidegháborút vívunk, a szemtől szembeni gyilkolás kiesik a képből, helyette a katonák az úgynevezett Árnyékvilágban (ez valami szimuláció lehetett) küzdenek meg egymással (DM, TDM, CTF stb.) vagy az MI irányította ellenséggel.
A való világ aspektust különösen nagy odafigyeléssel dolgozta ki a Blizzard; karriertervek (a bolti eladótól a cipészig minden), megalapítható vállalkozások, élő emberek vagy mesterséges intelligenciák foglalkoztatása szerepeltek a dizájndokumentumban -- a cél egy teljesen életszerű világ felépítése volt tehát, ahol a sokszázezres városokban pontosan ugyanolyan élet folyik, mint mondjuk Budapesten. Az egyik bemutatón állítólag egy mesterszakács-katona karakterrel sokkolta a stúdió Titan-részlege a más játékokon ügyködő munkatársakat.
A Titan tehát valami egészen egyedi dolog... lett volna, de valahogy sosem állt össze a program. A fejlesztés 2007 és 2012 között változó intenzitással folyt, tavaly pedig egész sokan álltak rá a Titánra, de a munka kicsúszott a Blizzard keze alól. A feltételes mód azonban csak a játék egészére értendő, ugyanis ha igazak a Kotaku értesülései, rengeteg ötlet kerül átmenekítésre más projektekbe.
