2019-ben jelent meg a My Time at Portia című életszimulátor-RPG, amely a világvége után felemelkedett mini társadalomban, Portiában játszódott. Hősünk akkor egy ifjú Építő volt, aki apja romos kunyhóját megörökölve próbálta túlélni a mindennapokat, hogy közben a kisváros hasznos, prosperáló tagjává váljon. A játék érdekes koncepciója magával hozta a sikert, ennek örömére a Pathea Games nekilátott, hogy egy kiegészítővel is ellássa a My Time at Portiát. Ám a bővítmény végül annyira hatalmasra duzzadt, hogy a fejlesztők gondoltak egyet, és átalakították teljes értékű folytatássá. Ez lett a My Time at Sandrock, amely nemrég megérkezett Early Accessbe.

Még több, még nagyobb, még jobb

A My Time at Sandrock bizonyos szemszögből nézve nem sokat változott az elődhöz képest. Az alapok ugyanazok. A civilizáció 300 évvel korábban elpusztult, szóval a túlélőknek jószerivel a 0-ról kell újrakezdeniük. Ám ez csak a körítés, mert a játék játszódhatna akár a vadnyugaton is. De ennek a szériának nem is ez a lényege.

Szóval, hősünk, akárcsak korábban, egy lepusztult műhelyt kap, csak Portia helyett ezúttal a western hangulatú Sandrockban. Itt kell sok-sok nyersanyagot gyűjtenie, gépeket építenie, aztán azok segítségével újabb és újabb, a gyarapodó város számára hasznos létesítményt és eszközt felhúznia. Mivelhogy ez a szereplő is egy Építő, aki lényegében bármit meg tud építeni. Ki hitte volna, mi?

Emellett fontos feladat, hogy megismerjük a városka lakóit. Nagyjából 40 egyedi és meglepően érdekes háttérrel bíró NPC-vel ismerkedhetünk meg, akik a barátságon kívül rengeteg különféle feladatot is felajánlanak nekünk. Természetesen mind a kapcsolatok, mind a feladatok Sandrock gyarapodását segítik elő, így nagyon fontos szomszédjaink kedvében járni, sőt, mivel eme program részben életszimulátor, egyikkel-másikkal akár komolyabb kapcsolatot is létesíthetünk.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A küldetések a hatalmas játéktér bármelyik pontjára elvezethetnek minket, köztük a letűnt civilizáció földalatti romjai közé is, ahol rengeteg értékes dologra lelhetünk, ezzel is segítve városkánk fejlődését. Ám a világ nem veszélytelen, mindenféle szörnyeteg vadászik ránk. Ilyenkor a játék átvált TPS-be, szóval lövöldözni és verekedni is lehetőségünk van. Emellett mindennapjainkat mindenféle szabadidős tevékenységgel feldobhatjuk, mint például a táncmulatság.

Tehát az alapok változatlanok, de a körítést alaposan feldobták. Kaptunk egy nagyon-nagyon részletgazdag karaktergenerálót, ennek hála igen extrém figurákat is megalkothatunk. Emellett alaposan átdolgozták a kezelőfelületet, ami így átláthatóbb és logikusabb, mint a My Time at Portiában. A grafikát szintén szépen feljavították, látszik, hogy több pénz volt a projekt mögött, mint az előd esetén. A világ részletgazdagabb, az effektek látványosabbak, az animációk szebbek.

Van még hová fejlődni

A My Time at Sandrockról már most el lehet mondani, hogy szórakoztató, addiktív játék lesz. Ugyanakkor jelenleg nem tudná letagadni, hogy Early Accessben van. Láthatatlan NPC-k, elakadó átvezetők, hiányos hangok, összeomlások jellemzik. Egy alkalommal pedig a játék nem ismerte el egy részfeladat teljesítését, mert nem a megfelelő sorrendben csináltam végig a küldetést. Szóval nagyon érződik, hogy a My Time at Sandrock még készülőfélben van, de ez az Early Access-státusz esetén nem meglepő. A frissítések viszont szépen érkeznek, a játék folyamatosan és látványosan fejlődik. Már most is érdemes beruházni rá, de, ha esetleg egy jobban összerakott programra vágysz, akkor sem kell sokat várni. Egy fél év, és a My Time at Sandrock remek játék lesz.