A csodálatos zene természetesen a Zeldához kötődött, több jól ismert szólamot is eljátszott a zenekar, melyek egyébként a Skyward Swordból származtak. Mijamoto bejelentette, hogy mától elérhető a Link's Awakening a Virtual Console-ra, a The Four Swords ingyenesen letölthető lesz a DSI-re, a Skyward Sword pedig arany Wiimote-ot kap a sorozat aranyozott kiadásainak szellemében. Lesz továbbá hivatalos OST kiadvány és élőzenei Zelda turné a világ körül, igaz, helyszíneket és időpontokat csak később ad a cég. Ezen koncertek anyaga egyébként külön CD-n lesz megvásárolható a Skyward Sword megjelenésével egyetemben, ami egyébként idén karácsony környékén esedékes Wii-re.

A mestert Ivata Szatoru cégelnök követte, aki már tolmács nélkül, angolul beszélt a Nintendo terveiről és jövőjéről. Ivata szerint a játékvilág legnagyobb kihívása a casual és a hardcore rétegek közelebb hozása egymáshoz, melyet az új géppel talán elérhet a Nintendo... de persze részleteket csak később árultak el, először még a 3DS kínálata következett. Bár a kézi konzol egy ideje már elérhető és nem is fogy annyira nagyon, mint várta a gyártó, ez mind nem számít, hisz 2011 lesz az év, amikor igazán beindul a kütyü szekere. Soroljuk hát: Mario Kart, Star Fox 64 3D, Super Mario, Kid Icarus: Uprising és Luigi's Mansion 2, mind-mind a 3DS-re. Voltak trailerek is, melyeket alant meg is találtok, szóval szorítkozzunk a lényegre: a Mario Kartban fontos szerep jut a testre szabható járműveknek; a Star Fox 64 3D-ben lesz többjátékos mód, mely alatt élőképes kommunikációt biztosít a konzol; a Super Mario a Mario 64 és a Galaxy érdekes ötvözetének tűnik; a Kid Icarus hatfős multival és erős sztorival érkezik; a Luigi's Mansion 2-ben pedig több kastély is megtalálható lesz.


Kid Icarus: Uprising trailer


Luigi's Mansion 2 trailer


Star Fox 64 3D trailer


Super Mario trailer


Mario Kart 3D trailer

Ez persze csak a first party felhozatal, a külsős kiadók további érdekességeket ígérnek: Resident Evil, Mario and Sonic, Ace Combat 3D, Tetris Online, Cave Story 3D, Driver Renegade, Pac-Man & Galaga, Metal Gear Solid: Snake Eater 3DS... kemény sor, annyi szent. Hogy ezek mennyire lesznek jók persze, az más kérdés, itt most csak egy rövidke bejátszásban szerepeltek, a játékokból nem sokat láthattunk.

A 3DS szolgáltatási köre is bővül, árulta el Reggie Fils-Aime, a Nintendo of America elnöke. Fejlődik a böngésző és kapunk Nintendo E-Shopot, ahol mindenféle extrákat tölthetünk le a gépre, sőt, jön a 3DS saját Virtual Console-ja régi handheld játékok széles kínálatával. Érdekes ötlet a 3D Classics, ami régi programok felújított változatait takarja, valamint a Pokédex 3DS, ami tulajdonképpen egy saját közösségi játék a 3DS-re. Ingyen tölthető le és 16 pokémont tartalmaz a 150-ből -- a többieket más játékosoktól, weboldalakról, vásárlásokból és innen-onnan lehet összegyűjteni.



Miután már mindenkinek kezdett elege lenni a 3DS-ből, Reggie hirtelen témát váltott és közölte, hogy a Nintendo mindig arra törekedett, hogy a játék sokak szórakozásává válhasson egyszerre. Erre talán megoldást jelenthet az új gép, aminek neve... Wii U. Wii, mint "We", azaz mi, és U, mint "You", azaz te vagy ti. Furfangos, mit ne mondjak. Érdekes, hogy a gépet magát nem is igen mutatták meg, a lényeg a kontroller, ami egy kis tabletre emlékeztet. Bár vannak rajta ravaszok, analóg karok, D-pad és egyéb gombok, a közepén egy hatalmas, 6,2 colos érintőképernyő foglal helyet. S hogy ez miért jó nekünk? Nos, a kontroller képes streamelni a képet a konzolról, ergo a TV már nem is kell a játékhoz, elég ha kézbe vesszük az irányítót. A Wii U továbbá kapcsolatot ápol a tévén látható kép és a kontroller megjelenítője között, így a kettő képét a beépített mozgásérzékelő segítségével bármikor összehangolhatjuk a játékélmény kedvéért. Továbbá rajzolhatunk, színezhetünk, videofonálhatunk, és összekapcsolhatjuk a kontrollert a Wiimote-tal, hogy így tegyük élvezetesebbé a golfot (új Wii Sports?). A Wii U-ban van kamera, mikrofon, hangszóró, giroszkóp... egyszóval minden, mi szem-szájnak ingere.


Wii U bemutató

Reggie-től ismét Ivata vette át a szót. Elmondta, hogy a gép 2012-ben fog megjelenni és beszélt az internetes kapcsolattartásról is, bár a gép ezen oldala meglehetősen homályos még. Ugyanakkor a 3rd party fejlesztők komolyan érdeklődnek a gép iránt, hála a teljesítményének, melyről nem kaptunk technikai specifikációkat, de lement egy techdemó a masina erőfitogtatása végett. Egy kismadarat követett a kamera egy szakurafákkal övezett japán kertben, perverz részletesség és ugyancsak folyamatos képfrissítés (60 FPS?) mellett. Ettől persze még nem kell hanyatt dobni magunkat, a játékok valószínűleg nem így fognak kinézni, de az biztos, hogy a prezentáció lenyűgöző volt és a vas jóval erősebb a kurrens generációnál. Akárhogy is, a Nintendót nem érdekli a távoli jövő, ők most a jelenre koncentrálnak. Le is ment egy videó a játékvilág nagyjairól, akik mind teljes mellszélességgel kiállnak a Wii U mellett. Ubisoft, EA, WB, 5th Cell, Namco, Irrational Games, THQ... Majd jöttek a játékok! Darksiders 2, Tekken, Assassin's Creed, Ghost Recon Online, Dirt, Alines: Colonial Marines, Metro: Last Light (!), Ninja Gaiden 3. Hát igen, erős felhozatal.


Wii U "Nature" technológiai demó


A külsős fejlesztők is megszólaltak az ügyben

Mikor már azt hittük, nem lehet fokozni, Ivata magát az EA elnökét, John Riccitiellót hívta színpadra. A világ egyik legnagyobb független kiadójának vezetője elmondta, hogy bízik a Wii U-ban, és hogy az EA minden eddiginél jobban támogatja majd a Nintendo munkáját. A háttérben lement pár képsor a Maddenről, a FIFA 12-ről és a Battlefield 3-ról, valamint láttunk képeket Harry Potterről, a Simsről, az Army of Two-ról és a Burnoutról... ez igen, Nintendo, ez egyszer tényleg sikerülhet megnyerni a külső cégeket!

A konferenciát végül Reggie zárta azzal, hogy a Nintendo most négy platformot felügyel majd a piacon. A DSI-t, a 3DS-t, A Wii-t és a Wii U-t. S hogy mi a közös ezekben? A válasz pofon egyszerű: az innováció.