A játék kampányát magas szintű karakterekre tervezték; az alapjátékban kreált hősünket tovább lehet vinni, de újat is készíthetünk. Ez utóbbi esetben annyi XP-t kapunk, amennyi elég ahhoz, hogy elkezdhessük a játékot. Az új karakterosztályok megismerése érdekében érdemes lesz így is megpróbálni. A játékban egészen 30. szintig fejlődhetünk, ezeket a magasabb szinteket saját kaszt (prestige class) alkotásával érhetjük el, tehát az alap karakterosztályokat kombinálva.
Az új fajokról és kasztokról még nem beszélnek, de annyit elárultak, hogy a rajongók visszajelzéseire hallgattak, és beépítettek több javaslatot is. Az egyik saját kaszt, ahogy a helyszínből sokan helyesen kikövetkeztették, a Thay Vörös Varázslója (Red Wizard of Thay) lesz, de lesz két új alap kaszt is. Több mint 50 feat lesz a játékban, köztük néhány új is, mindezt a Wizards of the Coast útmutatásával készítik. Az újak között van például a szerzetes (monk) lángoló aurája, mely tűzzel borítja be őt és megsebzi a rátámadó ellenfeleket, illetve növeli a pusztakezes sebzését.
A grafika sokat fejlődött, többek között az ég megjelenítése, a fények kezelése és a tükröződés új szintre emelése tartozik ide. A fejlesztés elején a programozók kísérletezgettek, mit lehet még kihozni a motorból, hogy még hangulatosabb lehessen a játék. Justin Cherry, aki a frissen kinevezett művészeti vezető (és a felelős az alapjáték fantasztikus varázslateffektjeiért) új speciális hatásokat és hangulati elemeket tervezett az új környezethez, hogy még inkább élőnek tűnjön. Ami viszont nem látszik a képeken: a motort nagyban optimalizálták is, hogy még jobban fusson. A kampány tervezésekor ügyeltek arra, hogy az új látványelemek ne csak díszként funkcionáljanak, hanem a játékmenetnek is szerves részei legyenek.
Az Obsidian, az Atari, a Wizards of the Coast és a Hasbro egyaránt eltökélt a modderek irányába, szeretnék őket annyira segíteni, amennyire lehet, ezért a patchekben is elérhetőek a modkészleten időközben eszközölt fejlesztések. Az új lények, helyszínek, egyebek természetesen csak a kiegészítő megjelenésével lesznek elérhetőek. A kezelhetőségen is javítanak, de szkriptekből is sok új készül, hála a még NWN 1-es modderként a csapatba bekerült Charles Meadnek.
A kampányt úgy tervezik, hogy a kooperatív játékosoknak is minél élvezhetőbb legyen, ennek érdekében például az átvezető mozikból is kevesebb lesz, az alapjáték e részén visszamenőleg is javítanak. Remélhetőleg ősszel ki is próbálhatjuk mindezt.