A múlt hét legfontosabb híre az volt, hogy a PayDay 2-be is beköltözött a mikrotranzakciós rendszer. A tíznapos Crimefest esemény első napján dobta le a bombát a csapat a Black Market Update formájában, ami különleges széfeket mutatott be, olyan szerkezeteket, amiket csak egy 2,2 euróba kerülő fúróval lehet kinyitni, belül pedig olyan fegyverfestéseket találunk, amelyek módosítanak a fegyverek tulajdonságain. Ezzel párhuzamosan a teljes fegyverarzenál egy jelentős finomhangoláson esett át, amiről itt egy nagyon jó táblázat.

A játékosok reakciója minderre egyöntetűen negatív volt; a hivatalos fórumtól kezdve a Redditen át a Steamig mindenhol csak azt olvashatjuk, hogy az Overkill ezzel túllőtt a célon, a helyzetet pedig különösen fájóvá teszi, hogy 2013-ban még azt ígérte a csapat, hogy semmilyen mikrotranzakció nem lesz a programban. Az általános meglátás tehát az, hogy a fejlesztőcsapat egy hazug és kapzsi bagázs, amin egy cseppet sem segít a kiadott közlemény, ebből ugyanis az jön le, hogy húzzák az időt, és abban bíznak, hogy elfelejtődik a botrány.

„Olvastuk a visszajelzéseiteket, és látjuk, hogy van, aki elégedetlen vagy aggódik a Black Market Update miatt. Amint vége a Crimefestnek és minden tartalom megjelent, átbeszéljük mindezt. Normál esetben azonnal reagálnánk, most azonban rettentően el vagyunk foglalva azzal, hogy az újdonságokkal időben elkészüljünk.”

A közösség tagjai eközben két kézzel szórják a negatív értékeléseket, sokan közülük olyan veteránok, akik 100 órákat is beletettek a programba. A Metacriticen a felhasználói átlag már csak 5,1, de a Steam átlag is szépen kúszik lefelé -- 15-én ás 16-án így nézetek ki az értékelések:

payday-2-steam-ertekelesek.png

Te mit szólsz a PayDay 2 mikrotranzakciójához? Valóban problémás ez, ha egyszer nem kompetitív a program, vagy tényleg átlépte azt a bizonyos határt az Overkill?