PewDiePie-t lehet szeretni és nem szeretni, de tény, hogy nála egy sikeresebb youtuber sincs a piacon, így ha tanácsokkal szolgál az új generációnak, mindenképp érdemes meghallgatni. Az 56 millió feliratkozóval büszkélkedő videós egy negyedóra hosszú anyagot töltött fel, amiben megválaszolja az állítása szerint legtöbbször neki szegezett kérdést: hogyan indítsam el a saját youtuber karrieremet?

Ne vegyél drága kütyüket!

Pewds szerint a felszerelés nem annyira fontos, eleinte felesleges sokat költeni a technikai cuccokra, később úgyis finomodni fognak a videós igényeid, ergo dolgozz azzal, amid van -- ő sokáig egy régi Razer füles mikrofonját használta, olyan hosszú ideig nyúzta a headsetet, hogy az a végére teljesen elhasználódott. Segítség gyanánt Pewds összedobott egy kezdőcsomagot, itt találjátok a linkjeit.

Tartsd meg a közönséged!

Fontos, hogy meg tudd tartani a közönséged, mert a YouTube algoritmusainak kihasználásával könnyű ugyan a csúcsra jutni, de ott maradni már nehezebb -- Pewds nem hoz példákat, de sejthető, hogy a mostanság hirtelen népszerűvé váló Jake testvérekre utal. Azt mondja, neki sem ment volna a dolog, ha nem újul meg idővel, és tűnik ki valamivel -- kezdetnek jópofa másolni a nagyokat, de az ő gyepüket már letaposták, amennyiben igazán sikeres akarsz lenni, valami újjal kell előrukkolnod, akármilyen nehéz is ez.

Ez egy 24/7-es meló!

PewDiePie hangsúlyozza: youtubernek lenni nem teljes állás, hanem életforma, saját bevallása szerint ő maga sem képes elvonatkoztatni a munkától, így csak azért, hogy némi magánélete is legyen, fenntart egy irodát, ahová "bejár dolgozni". Ugyanakkor úgy látja, a ritka videófeltöltés nem vezet eredményre, a sikerhez állandó aktivitás kell, amibe beletartozik a közönség figyelése is, azaz a statisztikák elemzése és a kommentek elolvasása -- bizony, amit odaköhögsz a videói alá, azt ő igenis látja és értékeli, mert szerinte csak így lehet rájönni, mit akarnak a rajongók.

Reklámozd magad!

Pewds szerint a legtöbb youtuber szerződéses viszonyt ápol a szponzoraival, illetve aktívan reklámozza magát, ő például sokáig privát üzenetekkel bombázta azokat a kommentelőket, akik más nagy videósok anyagai alatt olyasmire panaszkodtak, amiket ő a kommentelő ízlésének megfelelően csinált -- azt mondja, tudja, hogy ez alantas dolog, de enélkül sosem jutott volna a csúcsra. Hozzáteszi: a csatornákat összefogó hálózatok szerinte a kis youtubereknek nem hoznak hasznot, ő csak akkor ajánlja ezeket, ha már milliós csatornával rendelkezel.

Ne bízz senkiben!

A siker hiénáka és hazug embereket vonz, Pewds szerint meg kell tanulni nemet mondani és kizárni őket az életedből, mert ha nem teszed, könnyen két szék között a pad alatt találhatod magad. Személy szerint ő könnyen hátrahagyja azokat, akik tiszteletlenek vagy nem jó fejek vele, de tudja, hogy ez sokaknak okoz nehézséget. Azt mondja: ha sikeres akarsz lenni, keménnyé kell válnod, ellenkező esetben ki fognak használni.

Fogadj ügyvédet!

PewDiePie 7 éve videózik, és azt mondja, nagyon sokszor keveredett bele olyan előnytelen szerződésekbe, amelyekből sokkal többe került kilépni, mint amennyit hoztak -- azt tanácsolja, hogy ha elkezdesz növekedni, fogadj ügyvédet és legyen egy könyvelőd, különben bele fogsz őrülni a sok érthetetlen jogi hablatyba, ami persze mind arra megy, hogy kihasználjon, lásd a fenti pontot.

Pewds azzal zárja a tanácsait, hogy csak akkor készíts videókat, ha élvezed ezt, mert a pénz és a siker utáni vágy önmagában nem lesz elegendő. Hangsúlyozza továbbá, hogy ezek csak a személyes tapasztalatai, és mivel ő hét éve kezdte az ipart, nem biztos, hogy minden tanácsa teljesen releváns. Ugyanakkor ha valaki youtuberkedni szeretne, talán érdemes odafigyelnie a legsikeresebb videós véleményére.