Prince of Persia: címpletykákAzt hiszem, a Prince of Persiát senkinek sem szükséges bemutatni: a nyolcvanas években világhódító útjára induló, mesebeli hangulattal operáló első trilógia három részt élt meg. Az elsőt talán senkinek sem kell bemutatni: az ősi Perzsiában Jordan Mechner öccsének mozgása elevenedett meg, Az Ezeregy éjszaka meséi hangulatába bújtatva. Mindösszesen hatvan perc ált a rendelkezésünkre, hogy megakadályozzuk a gonosz Jaffart asszonyunk megbecstelenítésében. A folytatás, a The Shadow and the Flame négy évvel az eredeti után érkezett, és ha lehet ezt mondani, még jobb volt, mint legendás elődje: a történet szerint főhősünk, Perzsia hercege legyőzte a gonosz varázslót, és boldogan élt volna, amíg meg nem hal - de a halottnak hitt ellenség ismét feltámadt. A '99-ben érkező harmadik rész lezárta a trilógiát - és nem mellesleg csődöt mondott. A Red Orb csapat keze alól kikerülő, első 3D-s Prince of Persia iszonyat nagy csalódás lett mindenkinek: a félig tigris, félig ember ellenfél, a borzalmas pályák és az elképesztő, már-már ocsmány grafika mindenkit elrémisztett, a borzalmas eladások miatt pedig sokáig úgy hittük, a legendás sorozat itt véget ért...

...azonban nem így történt: Jordan Mechnerrel felszerelkezve az Ubisoft úgy döntött, még egyszer megpróbálkozik a legendás sorozat feltámasztásával. A 2003-ban megjelenő modern Prince tökéletes ötvözete volt a klasszikus játék idegtépő ügyességi jelenteinek, de kapott némi újdonságot, az igazán élvezetes és látványos harcrendszerrel. Hercegünk, miután megszerzi a legendás Idő tőrét, rádöbben, hogy képes irányítani az időt - valamint arra, hogy ha ezt az eszközt beledugja az Idő homokórájába, mindenki megzombul körülötte... A folytatás, Ubisoftos szokás szerint gyorsan érkezett, a Warrior Within pedig egyértelműen a sorozat leginkább vitatott darabja. A Sands of Time-ban csúcsra járatott Ezeregy éjszaka meséi hangulatot zúzós metálzenére, és főképp a harci jelenetekre kihegyezett játékmenetre cserélték, sokan pedig egyenesen az év csalódásának tartották az amúgy igen jó történettel előálló folytatást. Esztendők teltek el az előző felvonás óta, a Warrior Withinben pedig hercegünknek egy minden eddiginél szívósabb ellensége akadt, aki ráadásul az időn át is a nyomába eredt. Végül, ismét alig pár esztendővel később megérkezett a Sands of Time trilógia záródarabja, a The Two Thrones, amelyben a herceg régi önmaga (az első részhez leginkább illő jelenetekkel) és elborult mása (a folytatás metálos-zúzdás emo hercege) küzd meg az alternatív "jövővel", és ismét kénytelen az idő homokjával szembeszállni - még egyszer, és utoljára...

Prince of Persia: címpletykákMiután az új trilógia az Ubisoft mesterembereinek hála több díjat bezsebelt, mint ahány elfér az irodában, nem csoda, ha az új mesterhármast legalább annyira várják, mint a karácsonyt: milliónyi pletyka kél szárnyra, a leghajmeresztőbbeken keresztül a legreálisabbakig - utóbbiról szól most majd hírünk. Történt ugyanis, hogy több internetes oldalon is megjelent a hír: az új POP alcíme "Heir Apparent" lesz. Terjedt is mint patkányos városban a bubópestis, azonban mi inkább megvártuk a hivatalos reakciót a dologra - és istenem, milyen jól tettük! Kiderült ugyanis, hogy hercegünk legújabb kalandjainak egyelőre még mindig nincs hivatalosan bejelentett címe, az Ubisoft pedig hidegvérrel közölte, hogy a "Heir Apparent" 100%, hogy nem lesz az. Puff neki! Reméljük, a címet hamarosan megtudjuk, és pár képet is kapunk az állítólag még idén érkező, első valódi új generációs Prince of Persiából!