Bár az interjúban számos olyan dologról is szó van, ami a korábbi hírek, nyilatkozatok révén már ismertek számunkra, de emellett több fontos részletre is fény derült. Az egész történet körülbelül harminc perccel az első rész vége előtt fog kezdődni. A csapatunkat azért küldik ki a terepre, hogy elfogják Genevieve Aristide-et (az Armacham cég elnökét), hogy az illetékesek megtudják, milyen szerepe volt neki az első rész eseményeiben. Ekkor következik be a központi mag robbanása, mely a földdel teszi egyenlővé a város nagy részét, nem mellesleg a világra szabadítja ezt az "édes" kicsi lányt, Almát. Az interjúval együtt napvilágot látott, és a hírhez is csatolt trailerben láthatjátok, hogyan is fest a város a katasztrófa után. Egy szó mint száz, a fejlesztők fantasztikusan alkották meg a lerombolt városrészt (már ha lehet fantasztikusnak nevezni egy ekkora pusztítást). Visszatérve Almára: Mulkey elmondása szerint sokkal nagyobb szerepet fog kapni a történetben, mint az első részben, ahol inkább csak a gondolatait hallhattuk és lényének csak egy kivetülése jelent meg előttünk (leszámítva a záró képsorok sokkoló belépőjét).
Azt hiszem, a fent leírtak alapján minden FPS-rajongó elégedetten hátradőlhet, mert úgy tűnik, a Monolith ismét nem engedi meg magának, hogy első osztályúnál rosszabb minőséget tegyen le az asztalra.