Lucy Bradshaw és Will Wright, SporeSzerdán maga Will Wright árulta el, hogy az EA fontolóra vette a Spore tévé- és/vagy moziadaptációja licencjogainak áruba bocsátását. Ennél többet nem tudunk, és bár elsőre talán furának tűnhet az ötlet, mióta nyilvánosságra került, hogy készül a Sims 2 mozi, már semmin sem kell csodálkozni – a népszerűség, közismertség, és így a várható magas nézőszám határozza meg, hogy miből készül feldolgozás, és nem az alaptéma használhatósága.

Ezután pénteken a Eurogamer élő chatcsatornáján Lucy Bradshaw, a Spore ügyvezető producere volt az interjúalany (a képen ő látható Will mester mellett). Először is elmondta, hogy nem terveznek demót. A Lénylabor megfelelő hírverést csapott a játéknak, emellé jó sok videót is kiszórtak a különféle fázisokról, de nyilván nem tudnának egy olyan demonstrációt összerakni, ami a rendkívül szerteágazó játékmenetet megfelelően bemutatná.

Ami viszont várható, az persze nem más, mint a kiegészítők sora. A tervezés alapvető vezérelve volt, hogy olyan motort rakjanak össze, mely kezükbe adja a bővítés lehetőségét, épp úgy, mint például a Sims esetében. Ám mindez sokkal jobban sikerült ezúttal: izgalmas lehetőségekkel egészen új irányokba vihetik el a játékot – többek között a szerkesztőket fejlesztenék, a játékmechanizmus kibővítése mellett. Az első, amit megkapunk, az a „növényzetszerkesztő” lesz, ami egyébként alapban benne lett volna a Spore-ban, de mivel nem volt 100%-os, kivágták belőle, és amint befejezik a Bradshaw szerint egyébként rendkívül szórakoztató elemet, szállítják (már csak az a kérdés, hogy ingyen, ami, megjegyzem, a korrekt megoldás volna, vagy régi jó EA-módra két-háromezer forintos add-onként). Még valami kimaradt a cuccból: a tenger alatti fázis, amely szintén egy későbbi terjeszkedési terület lehet, hiszen szinte minden egyéb életmódot, zónát lefedtek a készítők.

A villáminterjú harmadik sarokpontja a másolásvédelem volt. A producer kiemelte, hogy bár lesz DRM (digitális jogkezelés) a játékban, de igyekeztek ezt úgy megoldani, hogy azzal ne a Spore vásárlóival szúrjanak ki. Így aztán csak egyszer kell regisztrálnunk, online (amihez persze netkapcsolat kell, de ugye a világ szebbik felén az internetpenetráció 70% körüli; arról nem ők tehetnek, hogy vannak országok, mint hazánk, amelyek még a digitális középkor rabigájában vergődnek), akár három gépre is feltelepítjük a játékot, tehát például az asztali PC-re és a laptopunkra is felinstallálhatjuk, és az online lehetőségek eléréséhez nem szükséges a regisztráció.

Végül még pár érdekesség a chat-interjúból. Lucy elárulta: a szokásos, korábban már megszellőztetett húsvéti tojások mellett lesznek „mókás hatások” is, melyek a cheat konzolba beírt kódokkal aktiválhatók, és akár a játék kinézetét is megváltoztathatjuk segítségükkel. Egy másik kérdésre válaszolva kifejtette, a galaxisok teljes szimulációval bírnak, így a bolygók forognak tengelyük körül, ami azt jelenti, hogy egy pontra lehorgonyozva megcsodálhatjuk a napfelkeltét és a naplementét is, sőt, a nap/éj ciklus még az MI-re is hatással lesz, azaz például a lényfázisban az éjszaka jóval több veszélyt rejt, mint a nappal.

Spórák augusztus idusánSzintén remek dolog, hogy amint elkezdjük az űrfázist, a talajformálás lehetővé teszi, hogy egy meghódított planéta talajának, vízének, sőt atmoszférájának színét megváltoztassuk, tehát akár a Tejútrendszert is lemodellezhetjük, a kék/zöld Földdel és a vörös Marssal. És ahogy a producer sejtelmesen hozzáfűzte: „kutasd át alaposan a galaxisodat, ismerős dolgokra bukkanhatsz...”. Aztán. Ugyancsak az űrfázisban lesz egy eszköz, melynek segítségével egyik lényünket „epikus hőssé” változtathatjuk, illetve azt is megtehetjük, hogy a hajónkon létrehozzunk, vagy elrablása után módosítsunk egy idegen lényt, és aztán az ilyen epikus karaktert mondjuk ledobjuk egy ellenséges városra, és az ott rettentő pusztításba kezd -- gondolj itt például egy Godzilla- vagy King Kong-féle figurára. Egy másik eszközzel egész bolygókat pusztíthatunk el, vagy épp kietlen senkiföldjévé, esetleg buja növényzetű, de szintén lakhatatlan, „ősédenné” változtatunk.

Ami ugyancsak kellemes: a Timeline, az idővonal, mely a játék egyik alapeleme. Ez mutatja fejlődésünket, egysejtűnk első szívdobbanásától feljegyezve minden fontos történést evolúciója során, amelyet aztán az űrbe kilépve jóleső nosztalgiával és nem kis büszkeséggel áttekinthetünk, de e lépések alapján különféle bónuszokhoz, egyedi képességekhez, „traitekhez” is juthatunk.

Sokak kérdése, hogy mi lesz, ha elérjük a végcélt az űrfázisban. Nos, ez tulajdonképpen egy küldetés, amelynek sikere majd a galaxis urává emel minket, de persze ha szeretnénk, ennek befejezése után is tovább játszhatunk majd, nem lesz tehát klasszikus „Game Over”, stáblistával, főmenübe visszadobással.

Egyelőre tehát ennyit a mögöttünk álló hét „spóráiból”, de szerintem a megjelenésig, ami ugye szeptember 5./7., még befúj belőlük a szél az ablakon pár adaggal...