• Xbox One exkluzív játékon dolgozott az Obsidian Entertainment
  • A fejlesztés meglehetősen jól haladt, mégis el kellett kaszálniuk a projektet
  • Feargus Urquhart szerint elsősorban a Microsoft lehetetlen elvárásai miatt nem tudták befejezni a játékot

A Microsoft az Xbox One debütálását egy sor exkluzív játékkal is megtámogatta. Olyan címek jelentek meg ezen a napon, mint a Ryse: Son of Rome, a Dead Rising 3 vagy a Forza Motorsport 5. Egy program azonban hiányzott a listából, méghozzá nem más, mint a Stormlands névre keresztelt online akció-RPG, amit a tervek szerint a Witcher harcrendszerére hajazó megoldásokkal is elláttak volna. A játék azóta sem jelent meg, most pedig Feargus Urquhart, a fejlesztésért felelős Obsidian Entertainment vezérigazgatója azt is elmondta, miért történt mindez.

Urquhart szerint elsősorban a Microsoft túlságosan ambiciózus vágyaiban és a két fél között lezajlott hiányos kommunikációban kell keresni a hibát. Mint mondja, a Microsoft hatalmas raideket akart látni a játékban, ők azonban félreértették a helyzetet. Azt hitték, a masszív többjátékos harc csak inspiráció, nem konkrét elvárás, és végül emiatt a szerencsétlen félreértés miatt kellett elkaszálni a projektet. Szavait megerősítette az Obsidian Entertainment társtulajdonosa, Chris Parker is, aki szerint a Windows mindent nagyon egyedien és új szemszögből akart megoldani, ezzel pedig egy idő után már nem tudtak mit kezdeni.

Apró érdekesség, hogy bár a Stormlands végül sosem jelent meg, az elemeit így is felhasználták a fejlesztők, méghozzá a Tyranny című játékukhoz.

stormlands.jpg