Suda51 olyan polgárpukkasztó játékokról híres, mint a Wii-ről mindenféle platformra átírt No More Heroes 1-2, vagy a GameCube kultikus Killer7-je, szóval ha valaki, hát ő tudja, mi fán terem a sokkfaktor. Most épp a Killer7 szellemi folytatásán, a Killer is Deaden dolgozik, mely csak konzolokra jelenik meg és pont olyan eszelős lesz, mint Suda51 eddigi munkái. Csakhogy most nem a játékról van szó, hanem a szexről, pontosabban arról, hogy meddig lehet elmenni az erotika irányába, ha videojátékot készít az ember.

Suda51 a GamesIndustry csapatának adott interjút, melyben természetesen a szex játékokbeli ábrázolása is szóba került. A japán tervezőt és Grasshooper Manufacture nevű gárdáját számtalan kritika érte különböző feminista szervezetek és konzervatívabban gondolkodó újságírók részéről, amiért a játékaikban szereplő női karakterek túlszexualizált, 2D-s papírmasé figurák, akik ráadásul a kegyetlen erőszakot sem vetik meg a hancúrozás közepette.

"Azt hiszem, ha kritizálják az embert, akkor az azt jelenti, hogy odafigyelnek a munkájára. Minden művészi ambíció, bármit, amit életre hívsz, ott lesz mögötte a kritika. Ami mutatja, hogy hatunk az emberekre, inspiráljuk őket. Szóval úgy gondolom, hogy maradunk a saját módszereinknél és követjük az eddigi gondolatmenetünket... és mikor ezt mondom, elismerem, hogy a szex kényes téma. Nem akarjuk, hogy az emberek háborogjanak, inkább meg szeretnénk nevettetni őket azzal, ahogy a szexszel bánunk." -- fogalmazott Suda, biztosítva a rajongóit, hogy marad a kaptafánál.

Suda51 szerint a szex még minidig érzékeny téma

Persze ez elsősorban az amerikai és európai piacon érdekes téma. Japánban PC-n külön műfaja van az erotikus kalandjátékoknak, úgynevezett dating simeknek, melyek a finom romantikától a csápos szörnypornóig terjednek, sokszor átívelve egymáson, egészen abszurd helyzeteket teremtve a játékos számára. Sudáék tehát mondhatni még hátulgombolós kishalak az ipar fenegyerekeihez képest -- igaz, utóbbiak sosem jutnak be a AAA-kategóriás, dollármilliókkal dobálózó játékvilágba.