Kereken 10 éves lett a THQ Nordic. A stúdió, mely olyan játékok mögött állt az elmúlt egy évtized során, mint a Darksiders-trilógia, a Wreckfest vagy az Biomutant. A jeles ünnep alkalmából lehetőséget kaptam részt venni egy zártkörű eseményen, ahol három készülő játékról is lerántották a leplet, némi in-game videóval és fejlesztői kommentárokkal egyetemben. Magam sem számítottam rá, hogy ekkora meglepetés-atombombát fog ledobni a THQ a végére, de nézzük szép sorban, mikre számíthatunk tőlük a (közel)jövőben!

thqnordicgames.jpg

Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Ennek a játéknak a felbukkanása már nem ért váratlanul, hiszen egy ideje pletykálják a remake elkészülését (sőt, azóta a Sony véletlenül le is leplezte), a Black Forest Games pedig lényegében csak megerősítette mindezt. Az eredeti játék 2006-ban jelent meg, úgyhogy bedobtak egy összehasonlító-videót is az alapjáték, valamint a jelenlegi remake állapotáról, és a különbség szinte lemászik a képernyőről. Unreal Engine 4-ben készül a cucc, az alapkoncepció pedig annyi, hogy mi vagyunk az űrbéli, idegen lény, akinek le kell igáznia a Földet. Ennyi. Csupa móka és kacagás, miközben sugárvetővel lövöldözünk retró környezetben. Az invázióhoz többféle jópofa fegyver és egy repülő UFO is rendelkezésünkre áll, amellyel sokkal látványosabb zúzásokat hajthatunk végre. A 2006-os játékhoz képest Destroy All Humans! 2 grafikailag hatalmasat lépett előre, immár a lézernyalábbal szétrombolható épületek nemcsak egyszerűen összedőlnek, de előtte lángra is kapnak. PC-re és újgenerációs konzolokra is érkezik a Reprobed, aki szerette a korábbi részeket, az mindenképp tartsa szemmel!

dah203.jpg

Jagged Alliance 3

A Jagged Alliance nagy múltra tekint vissza. Az első rész még 1995-ben jelent meg, majd a pozitív fogadtatás miatt nem sokkal később (1999-ben) érkezett a második rész, ám utána szép kis mélyrepülésbe kezdett a sorozat. Sajnos ezen a két évvel ezelőtti Jagged Alliance: Rage! sem tudott javítani, most azonban megkapjuk végre a méltó harmadik felvonást. A trópusi környezetbe helyezett setting mellett változatlanul megmaradt a körökre osztott harcrendszer, de a craftolás, a tradelés és a lootolás is sokkal nagyobb szerepet fog kapni. A karakterek változatosak, és némi humor is fűszerezi az akciózást. Jópofa, hogy ha kedvünk tartja, immár játszhatjuk kooperatív módban is a kalandot. A több mellényúlás után úgy néz ki, a sorozat végre visszatalált régi önmagához, úgyhogy a rajongók ezúttal nem fognak csalódni.

jagged-alliance-3-announce-01.png

Outcast 2 – A New Beggining

És akkor el is érkeztünk az igazi nagyágyúhoz. Az 1999-ben megjelent első Outcast egy igazi rejtett gyöngyszem volt, bár a saját idejében ezt csak kevesen fedezték fel maguknak – legalábbis a világ többi részén. Európában (és így nálunk is) igazi kult-klasszikussá nőtte ki magát. Korát megelőző játék volt, aminek a fejlesztőstúdió bedőlése után úgy tűnt, már sosem készül el a folytatása. Nos, úgy tűnik, hogy mégis! Az új csapat (kb. 9-10 eredeti tag bevonásával) 2018 óta hegeszti a folytatást, mely lassan eléri az alpha állapotot. Főszereplőnk, Cutter Slade, és maga a bolygó (Adelpha) is változatlan, azonban eltelt közel 20 év az első rész eseményei óta, és most egy új, high-tech inváziós fajjal kell szembenéznünk. A játék open-world lesz, de egy igen masszív singleplayer kampányra számíthatunk, valamint világépítésben is rengeteget fognak hozzátenni az eddig megismert sztorihoz, többek között például kiderül az is, hogy az első részben miért nem láthattunk nőket és gyerekeket. Messze még a megjelenés, de mindenképp érdemes lesz odafigyelnünk rá. Az Outcast 2 PC-re és újgenerációs konzolokra egyaránt ellátogat majd.

oc26windtemple4k.jpg