Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én kifejezetten szeretem a városi legendákat; még a legnagyobb sületlenségben is van valami szórakoztató, ha az igényesen van előadva -- hát még akkor, ha az olvasottak/hallottak igazságtartalmának különösebb erőfeszítés nélkül, egy interaktív környezetben utána is nézhetünk. Ez elfoglaltságot ad a kíváncsiskodó embereknek, s azoknak is, akik abban találják meg az örömük forrását, hogy ilyen legendákat találnak ki, majd nézik, hogyan terjed el minél szélesebb körben. Közösségteremtő, s bizonyos mértékig szórakoztató ezek vadászata, annak is, aki aktívan műveli, és annak is, aki csak a távolból figyeli az eset alakulását, mert egyszerűen csak kíváncsi arra, mi van a dolog hátterében, s kicsit bízik abban, hogy talán valódi a legenda. Ezen a héten öt ilyen mendemondát szedtem össze. 

5. A Fallout 3 megmondja a jövőt

A Fallout 3 tökéletesen adja magát ahhoz, hogy a történettel mit sem törődve a játékosok órákon keresztül róják a posztapokaliptikus vidéket, érdekességek után kutatva. Aki így tesz, az számos látványosságot találhat, ha pedig mindeközben a történetre is szán időt, nem csak kóborol, tényleg maradéktalan élményben lesz része. A Bethesda közkedvelt játéka és annak lebilincselő világa ezenfelül kiváló táptalajt biztosít a városi legendáknak is, melyek közül a legérdekesebb minden bizonnyal a Galaxy News Radio és a rejtélyes, látszólag a jövőt megjósoló üzenetek esete.

A legenda szempontjából kényelmes módon senki sem tudja, hogy pontosan mit kell csinálni az üzenetek előcsalogatásához, annyi viszont biztos, hogy végeznünk kell a rádióállomás műsorvezetőjével, majd pedig el kell pusztítanunk Raven Rockot, mindeközben ügyelve arra, hogy előzetesen el ne végezzük a GNR-rel kapcsolatos küldetést, melynek célja, hogy a rádióállomás nagyobb térséget tudjon lefedni. Ha mindezt elvégezzük (pár más körülmény teljesítése mellett), akkor az állomás egy rövid időre elhallgat, majd pedig újra aktív lesz, s az ekkor már halott Three Dog szövegeit sugározza.

Az esetben az a különös, hogy a műsorvezető nem a megszokott stílusában beszél, hanem a szinkronszínész monoton, letargiás hangnemben olvas fel néhány számsort, illetve lejátszik egy morzeüzenetet. A játékosok ezt dekódolva egy sor érdekes szöveget kaptak, melyek között pár szokványos sztori olvasható, például az, hogy valaki lemosta a kocsiját, ebédre pedig kínai kaját fontolgat, de van olyan is, ami egy kissé azért hátborzongató.  A GNR titokzatos üzenetei 2014. március 19-re jósolják II. Erzsébet királynő halálát, azt mondják, 2023-ban Britney Spears Oscar-díjat nyer (ez már önmagában vérfagyasztó), 2027-ben valami globális esemény következik be, melyet legalább egy ember nem bír már elviselni, s öngyilkosságot tervez -- a legérdekesebb pedig az, hogy a rádióállomás pontosan megjósolta Gary Coleman halálát. Persze a Bethesda hivatalosan tagadta az üzenetek létezését, s a rejtélyes módon előcsalható szövegeket könnyű meghamisítani, de kétségtelen, hogy nagyon jó a sztori.

top-5-fallout-3-radio.jpg

Kevésbé érdekes, de visszatérő városi legenda, hogy az Arlington temetőben szellemek laknak.

4. A GTA: San Andreas és a városi legendák

Amióta csak belépett a harmadik dimenzióba a Grand Theft Auto, azóta szállingóznak a különböző hírek elrejtett érdekességekről. Az esetek egy részében ezek igaznak bizonyultak, ugyanis a Rockstar nem titkoltan mindig tesz valami apróságot a részről részre egyre nagyobb térkép valamelyik jól eldugott sarkába, a kitartó játékosok pedig gyakran napokat is szánnak arra, hogy átfésüljék az elérhető játékteret, gyakran még oda is benézve, ahova normál esetben nem lehetne. Kisebbfajta hobbi lett az egészből, egy amolyan mellékes küldetés, amiért konkrétan ugyan nem járt jutalom, de jó érzés megtalálni ezeket a bónuszokat; a fejlesztők rájátszottak a kíváncsi természetünkre -- de persze nem csak ők, hanem a vicces kedvű felhasználók is, akik mindenféle koholmányokkal írták tele a beszélgetéseket.

A GTA III-ban és a GTA: Vice Cityben, vagyis a sorozat azon részeiben, ahol tisztán városi környezetben, kevés bejárható épülettel és viszonylag kicsi térképen randalírozhattak a népek, nem nagyon volt tere kibontakozni a városi legendáknak, a GTA: San Andreasban azonban már bőven volt miről beszélni, s mit felkutatni. A PS2-es korszak utolsó nagy GTA-játéka egy igazi kincsesbánya volt azoknak, akik furcsa eseményeket akartak látni, s azoknak is, akik szóbeszédeket akartak elindítani. Ebből a játékból származik például az a híres pletyka, miszerint az erdőket egy Nagylábú járja, de volt szó olyanról is, hogy szellemeket látni különböző helyeken, s természetesen egy sorozatgyilkos, konkrétan Bőrarc híre is felütötte a fejét, aki ugyancsak az sötét erdőben les áldozataira.

A San Andreasszal kapcsolatos leghíresebb legendák nagyon sokáig foglalkoztatták az embereket, részben a nagy terület nehézkes átvizsgálása miatt, részben pedig azért, mert mindig előkerültek hamisítványok, amik életben tartották a nyomozást. A legendák azonban nem voltak valódiak: sem Nagylábú, sem szellemek, sem pedig ikonikus sorozatgyilkosok nincsenek elrejtve, mind Photoshop vagy ügyes modok munkája volt, amivel valaki a bolondját járatta a többiekkel -- és mindez garantáltan meg fog ismétlődni a GTA V kapcsán, melyben újra látogatást tehetünk az erdőségekben. Ne lepődjetek meg tehát azon, ha a megjelenés után valamelyik fórumon különös jelenségekről olvastok...

top-5-gta-san-andreas-bigfoot.jpg

A Nagylábú legendát a Red Dead Redemption Undead Nightmare kiegészítőjében végérvényesen elintézték, ahol a játékosok a legendás lényre vadászhattak.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2