• A játék pocsék lett
  • És ennek megvoltak az okai
  • Például a borzalmas munkahelyi környezet

A The Lord of the Rings: Gollum egy borzalmas játék lett. Ezen nincs mit szépíteni, én is sírva játszottam vele (merthogy a tesztet csak össze kellett valahogy rakni belőle). Kegyetlen érzés volt. A Game Two című német lap nemrég egy videóban több mint 32 emberrel beszélgetett, akik a játékon dolgoztak, és elmondták, mi zajlott a színfalak mögött. Többek között megemlítették a kifizetetlen túlórákat, a minimálbér alatti fizetést, valamint a rossz vezetés által lehetővé tett toxikus munkakörnyezetet. Ráadásul a játék elkészítése a jelek szerint alig 16 millió dollárba került, és legalább egy fejlesztő úgy jellemezte a munkakörnyezetet, hogy "a félelem uralkodott" odabenn. Ebből derült ki az is, hogy a The Lord of the Rings: Gollum kapcsán kitett bocsánatkérés a fejlesztőcsapat tudta és beleegyezése nélkül íródott a ChatGPT segítségével.

Emellett más kiadványok, például az amerikai IGN forrásai szintén megerősítették ezeket a történeteket, és kitértek arra is, hogy a Daedalic által alkalmazott toxikus munkakörnyezet egyáltalán nem ritka a német játékiparban. 2023 júniusában kiderült, hogy a Daedalic Entertainment felhagyott a játékfejlesztéssel, és több munkatársát elbocsátotta. Bár a stúdió nem zárt be teljesen, a belső fejlesztéssel szemben kizárólag a kiadásra fognak átállni, amivel talán elkerülhetik a Gollum-hoz hasonló baklövéseket.