• A ChatGPT írhatta a The Lord of the Rings: Gollum miatt kiadott bocsánatkérő levelet
  • A Daedalic Entertainment egykori alkalmazottjai szerint
  • A vezető fejlesztő elárulta, hogy a munkálatokra szánt összeg is kevésnek bizonyult
  • Több elem pedig el sem készült a megjelenésre

Emlékeztek még a májusban megjelent The Lord of the Rings: Gollumra? Hogy is lehetne elfelejteni, hiszen az év legrosszabbra értékelt játékáról van szó (kereken 34 ponton áll Metacritic-en a PS5-ös változat), ami olyannyira rosszul sikerült, hogy még maguk az alkotók is felhagytak a játékfejlesztéssel. Az ilyen döcögős (bár ebben az esetben ez eléggé modoros megfogalmazás) megjelenések után általában az a szokás, hogy a készítők egy gyöngybetűkkel írt nyilatkozatban kérnek elnézést a csalódott játékosoktól, ami természetesen ebben az esetben is megtörtént, ám nagyon úgy fest, hogy még ezt a pár sort sem sikerült lefirkantania a Daedalic Entertainment munkatársainak – sőt, igazából nem is tudtak róla.

Minderről az egykori dolgozók beszéltek a német Game Two legújabb videójában, amelyben ketten is megerősítették, hogy a május végén kiadott közleményt egy az egyben napjaink talán legismertebb programja, a ChatGPT írta, a stúdiónak pedig fogalma sem volt a benne foglaltakról, mivel a játék kiadásáért felelős Nacon intézte az "eső után köpönyeg" hadműveletet. Kiderült továbbá, hogy Gollam sztorijának fejlesztése körülbelül 15 millió euróba került, ami rendkívül csekély összegnek mondható egy AAA (vagy legalábbis annak szánt) cím esetében, ezzel pedig a Daedalic korábbi vezető fejlesztője, Paul Schulze is messzemenőkig egyetért. "Olyan emberek dolgoztak a játékon, akik már 10,15,20 éve vannak a szakmában, tehát eléggé értik a dolgukat, megfelelő anyagi támogatás nélkül viszont még ők sem voltak képesek csodát tenni" – nyilatkozta a volt alkalmazott. Emellett végül komplett animációkat is ki kellett hagyni a végleges produkcióból, Gollam énjeinek vitáját pedig a filmekből ismert módszerrel szerette volna megoldani a csapat, ám ezt sem sikerült befejezni, ezért szúrták ki a rajongók szemét egy minden szempontból fapadosnak mondható mechanikával. Nagyobb büdzsével és több idővel tehát akár még jó is lehetett volna a Gollum, de ezt már sajnos soha nem fogjuk megtudni.