Az vitathatatlan, hogy a Call of Duty-sorozat nagy gyenge pontja, hogy a grafikusmotort már évek óta nem újították. A 2005-ben megjelent Call of Duty 2 óta az id Tech 3 erősen módosított, IW Engine névre keresztelt változatát használják, melyet minden évben valamilyen új effekttel és lehetőségekkel egészítenek ki. Ez a módszer lehetővé tette a fejlesztők számára, hogy kényelmesen és magabiztosan tudják elkészíteni a következő részt, ám a játékosoktól sok negatív komment érkezett pont emiatt.

Sokan azt mondják: ennyi év alatt igazán illett volna egy modernebb, nagyobb teljesítménnyel rendelkező motort szolgálatba állítani, a Treyarch vezetője viszont nem ért egyet ezzel. Mark Lamia meglátása szerint egy új motor csak marketingfogás.

„Ahhoz tudnám hasonlítani ezt, mint mikor egy régebbi házat felújítanak. Pusztán azzal, hogy felújítod a házat, szebbé varázsolod és mondjuk, új konyhát csinálsz, még nem fogsz az alapokhoz hozzányúlni, vagy kibontani a falakat. Az még belefér, hogy kicseréled a csöveket -- és ezt mi is megcsináljuk. Ez persze csak egy nagyon leegyszerűsített hasonlat, de bizonyos szempontból így is lehet mondani. Sok jó dolog van még az alapokban, amiket nem távolítanánk el, s csak azokon az elemeken módosítunk, amik a játék megalkotásához szükségesek.

A grafikusmotorok minden egyes alkalommal változnak, mikor valaki hozzájuk nyúl. A készítők megváltoztatják azt, amit kell, de azt nem, ami jól működik. Nem lehet versenyképes terméket készíteni, ha időközben nem hajtunk végre változtatásokat.

Úgy gondolom, hogy ez az egész új motor, néha csak egy reklámfogás. »Van egy új motorom!« Tényleg az? Hol kezdődik az új, és hol végződik a régi motor? Vannak kódsorok, amiket egészen régre vissza lehet vezetni, de vannak teljes szekciók, amik vadonatújak. Idén két területre koncentráltunk: a grafikára és a fény/árnyék-effektekre. Sok időt fordítottunk erre.”

Lamia és csapata nagyon jól tudja, hogy az emberek nagyobb grafikai ugrást szeretnének a sorozat új részétől, ám nem hajlandóak kockáztatni a 60 fps-es sebességet. Szerintük a motor teljes átírása nélkül is elérhető grafikai fejlődés.